5 דרכים לבנות חוויית קנייה שתחסוך ללקוח זמן ותגרום לו לחזור

בעולם של מוצרים דומים ופנאי שהולך ונכחד, יש ערך אחד שאתם יכולים להעניק ללקוח שלכם: זמן ■ חזית הבידול הבאה

דומינו'ס / צילום: רויטרס
דומינו'ס / צילום: רויטרס

אם תבחנו אתרים שמספקים טיפים לעזרה בחיים, תגלו שכיום אנשים יעשו הכול כדי להרוויח קצת זמן. הסיבה פשוטה: אנחנו עסוקים. עובד ממוצע במשרה מלאה בארה"ב שוהה בעבודה 47 שעות בשבוע, ומרבית הזמן הנותר מוקדשת למכשירי הטלפון שלנו: 4.7 שעות בממוצע מדי יום. לאם עובדת ממוצעת יש רק 36 דקות של זמן חופשי ביום. מפחיד.

מכיוון שהזמן הפך למוצר פרימיום, מפליא שכל-כך מעט מותגים - לפחות מותגים ששמם אינו אמזון - מתמקדים בו. המותגים שכן עושים זאת רושמים ביצועים מעולים כמובן. חברת Dollar Shave Club, למשל, מביאה סכיני גילוח עד הבית - הקלה אדירה עבור רובנו. באופן צפוי למדי, המכירות שלה נוסקות. יצרניות מדפסות יכולות לשלוח לנו דיו כשהוא מתחיל להיגמר. גם זה עוזר.

השירותים האלה אינם בהכרח זולים יותר מהחלופה, וכמה מהם יקרים בהרבה. אבל הם מוכרים הרבה כי הם חוסכים זמן. המותגים צריכים להכיר בכך שזמן הוא מטבע חדש. במקום להסתכל רק על המחיר והאיכות, הם צריכים להתחיל לחשוב איך הם יכולים להפסיק לבזבז את הזמן של לקוחותיהם - ואפילו לחסוך להם קצת זמן. כיום יש לכולנו לפחות 5 דרכים לעשות זאת:

1. אל תצניעו את כפתור ה"רכישה"

צריך לעשות את הדברים הפשוטים נכון. יכול להיות שאתם חושבים שזה לא מנומס לשים כפתורי "רכישה" בכל מקום, אבל אם מישהו עושה קניות, הוא לא צריך לעשות שמיניות באוויר כדי להגיע לעגלת הקניות שלו. זה נכון שבעתיים בנייד, שהתנהלות הקניות בו שונה מההתנהלות במחשב השולחני. צרכנים שמשתמשים במסך קטן בדרך-כלל יודעים איזה מוצר הם רוצים, והם נכנסים לטלפון שלהם רק כדי לקנות. כדאי לתמוך בתהליך הזה.

2. קצרו את המדף

אחד החסמים הגדולים ביותר לקבלתה של החלטת קנייה הוא המדף הדיגיטלי האינסופי. ככל שיש לנו יותר אופציות, כך מתארך הזמן שאנו מקדישים להערכתן. למותגים יש דרכים רבות לקצר את הזמן הזה. שימוש חכם במידע יכול לצמצם את הטווח המוצע לצרכן. אם דפוסי הגלישה מצביעים על העדפה להונדה, אל תציעו לו וספה.

בטווח הארוך כדאי לשקול אסטרטגיית מוצר פשוטה יותר. Blue Apron, חברה שמספקת ללקוחותיה את המתכונים ואת המצרכים עבורם, מציעה שתי אפשרויות כלליות לתפריט האכילה שלכם, ומגוון החלופות לארוחות במהלך השבוע מצומצם מספיק כדי להקל את הבחירה, אך רחב מספיק כדי שתחושו שאתם בשליטה.

3. תפרשו את הרשת המתאימה

בדרך-כלל אנחנו משתמשים במונח לטרגט (התאמה לקהל היעד) כאילו מדובר ביצירת קשר מדויק בין מסרים לאנשים מסוימים. במקום זאת, אתם צריכים לכוון לקבוצות נפרדות באמצעות מסר שיעבוד עבור מרבית חברי הקבוצה. פרישת הרשת המתאימה משמעותה בעיקר לבנות את חוויית הרכישה בהתאם למידע כדי להגיע לאנשים הנכונים.

למשל, מכיוון שהמדיה זולה יחסית, יש מותגים שפונים למגוון רחב יותר של אנשים ממי שצפויים לגלות עניין במוצריהם - ומספקים להם לינק כללי לאתר הבית. במקום זה, עדיף לשלוח מסר שיקשר אותם לחוויה מותאמת יותר שתהיה בעלת משמעות עבורם.

4. תשקלו לשלב בינה מלאכותית

יכול להיות שאלכסה ואקו של אמזון הם החלוצים פורצי הדרך העיקריים בסחר המבוסס על בינה מלאכותית במערב. אבל בסין תוכנות שמשוחחות עם קונים (chatbot) כבר משמשות כמנוע אדיר של סחר אלקטרוני. כל מותג שרוצה לחסוך זמן ללקוחותיו צריך לבחון אפשרות לשלב קנייה באמצעות הודעות טקסט או קול, ובמיוחד פתרונות כגון Operator שמבצע את החיפוש עבורך.

5. פשוט חיסכו זמן

על פניו, אין לחברות Blue Apron ולמותג הפיצה דומינו'ס הרבה במשותף, אבל שתיהן עושות מאמצים בתחום היעילות וחסכון הזמן. דומינו'ס מאפשרת להזמין ממוצריה בכל יישום דיגיטלי אפשרי. למשל, אפשר להזמין פיצה באמזון או פשוט ללחוץ על כפתור באפליקציה. כמובן, הפיצה תגיע תוך 30 דקות.

Blue Apron דואגת למצוא מתכון, לספק את המרכיבים ושיהיה לכם אוכל בריא לארוחת ערב. אף אחת מהן לא זולה במיוחד, אבל שתיהן מפצות על כך באמצעות שירות נוח מאוד.

יותר הכול, הזמן מספק דרך חדשה לחשוב על מסחר בימינו ולדבר עליו. במקום להסתפק בהצגה של מוצרים ושל חוויות, כדאי לחפש דרכים לעזור לצרכנים לחסוך זמן, ובמקביל לספק להם את הדברים שהם רוצים וצריכים. בעולם שבו הכול נראה לפעמים זהה, חיסכון של כמה דקות הוא הזדמנות פז.