נעילה מעורבת בבורסה; מניות הגז קרסו עד כ-11.5%

אין מסחר בבורסות אירופה; עליות קלות בוול סטריט ■ בג"ץ קיבל את העתירות נגד פסקת היציבות במתווה הגז - וביטל למעשה את המתווה במתכונתו הנוכחית ■ בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.1% ומעריך כי היא תישאר ברמה זו בשנה הקרובה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע עליות קלות בוול סטריט, בעוד באירופה לא מתקיים מסחר לרגל חג הפסחא. המשקיעים הגיבו בנוסף להחלטת בנק ישראל להותיר את ריבית אפריל על כנה.

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו  ירדו במחזורי מסחר גבוהים בצל החלטת בג"ץ לקבל את העתירות נגד מתווה הגז - ולבטל את פסקת היציבות [לסיפור המלא].

 

בנק ישראל פרסם היום את החלטת הריבית לחודש אפריל, והחליט להותיר אותה על כנה ברמה של 0.1%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. בין הגורמים שהובילו את הבנק להחלטה ניתן לציין את כוונתו להחזיר את האינפלציה ליעד שהוא קבע בטווח של 1%-3%, החשש מפני המשך עליית מחירי הדיור והסביבה המאקרו כלכלית בעולם. במקביל, חטיבת המחקר של בנק ישראל פרסמה תחזית, לפיה היא צופה כי קצב הצמיחה יעמוד על 2.8% ב-2016, בעוד הריבית צפויה להישאר ברמה של 0.1% ב-12 החודשים הקרובים ותעלה רק במחצית השנייה של 2017. (לסיפור המלא)

מדד ה-S&P 500 זינק ביותר מ-10% מאז השפל שנרשם בגל הירידות האחרון ב-11 בפברואר. אולם, בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ' מעריכים שהראלי שברירי מאוד ולא יאריך ימים וזאת בשל התוצאות המאכזבות של החברות הגדולות.

עונת הדוחות בוול סטריט הגיעה לישורת האחרונה וסאביטה סוברמניאן, אסטרטגית השקעות בכירה בבנק אוף אמריקה, טוענת כי החברות הגדולות הציגו צמיחה שלילית ברווחים במשך שני רבעונים ברציפות, כך שאין בסיס פונדמנטלי לראלי שהתרחש בשבועות האחרונים.

למרות הראלי שהתרחש בשוקי המניות בשבועות האחרונים, בבית ההשקעות הלמן אלדובי ממליצים לצמצם את החשיפה המנייתית. בהלמן אלדובי מאמינים כי הסיכונים עדיין קיימים ולכן ממליצים להפחית את הסיכונים בתיק ההשקעות ולנצל ימים של עליות בשווקים כדי לממש רווחים.

רשות ההגבלים העסקיים נוטה לא לאשר את עסקת המיזוג גולן טלקום-סלקום. הודעה על כך נמסרה אתמול בלילה לצדדים. ההודעה התקבלה בהפתעה בגולן ובסלקום  מפני שרק בשבוע שעבר נערכה פגישה שבה הציגו החברות את טיעוניהן לאישור המיזוג מול רשות ההגבלים. הציפייה הייתה שהרשות תתן את התייחסותה רק באמצע החודש הבא. 

עוד בלטה במסחר היום מניית כלכלית ירושלים , לאחר שזוהר לוי רכש באמצעות חברת סאמיט שבשליטתו כמחצית ממניות כלכלית ירושלים המשועבדות לבנק לאומי. השעבוד קיים בשל הלוואה שנטל אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס", מבנק זה. לוי קנה היום כ-6.7% ממניות כלכלית בכ-100 מיילון שקל.  

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]