נובל אנרג'י: פסיקת בג"ץ מאכזבת - מסכנת פיתוח "לוויתן"

המפעילה האמריקאית הגיבה להחלטת בג"ץ לבטל את מתווה הגז ולעגן בחקיקה את סעיף היציבות: "עמדתנו בעניין לא השתנתה, על ישראל לפעול במהירות למציאת פתרון לנושא" ■ כוננות ספיגה בשותפויות הגז בבורסה

קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10
קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10

חברת נובל אנרג'י האמריקאית, המפעילה של קידוח "לוויתן", הגיבה הבוקר (ב') להחלטת בג"ץ לבטל את מתווה הגז ולהחזירו לכנסת לשם חקיקה של סעיף היציבות. נשיא ומנכ"ל נובל, דיוויד סטובר, אמר הבוקר כי "החלטת בית המשפט מאכזבת ומהווה סיכון לפיתוח מאגר 'לוויתן'". סטובר הוסיף על ישראל לפעול במהירות למציאת פתרון לנושא.

בחברה האמריקאית הוסיפו כי "פיתוח פרויקט בסדר גודל כזה (מאגר "לוויתן"), בו מושקעים סכומי כסף אדירים במשך מספר שנים, דורש מישראל לייצר אקלים יציב להשקעה. יציבות היא תנאי מינימלי, ועמדתנו בעניין לא השתנתה".

סטובר אמר כי ביטול המתווה עלול להביא לדחייה משמעותית בפיתוח מאגר "לוויתן", אך גם ציין לשבח את ההכרה של בית המשפט העליון ביציבות במשק הגז - בכך שהוא מבקש שהסעיף יעוגן בחקיקה. לדבריו, פיתוח המאגר הוא אינטרס לאומי של ישראל, והחלטת בג"ץ מאכזבת.

הוא ציין כי נובל בנתה על סעיף היציבות כתנאי לפיתוח המאגר, וכי החברה תגן בנחישות על השקעתה ונכסיה בהקשר זה כדי לייצר ערך לבעלי המניות. "הכדור כעת בידיים של ממשלת ישראל. עליה למצוא פתרון חלופי לסעיף זה שלכל הפחות ישמור על התנאים המינימליים - ומהר", אמר סטובר.