מניית ביוליין מזנקת בכ-16% לאור תוצאות חיוביות בניסוי

 מדובר בניסוי יעילות ראשוני שביצעה ביוליין במוצר שלה לטיפול בלוקמיה מסוג AML ■  בניסוי נמצא המוצר בטוח לשימוש ומבחינת יעילות, נמצאו רמזים ביולוגיים לפעילות המוצר

חברת ביוליין   RX, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, הודיעה היום על תוצאות טובות מניסוי יעילות ראשוני שביצעה במוצר שלה לטיפול בלוקמיה מסוג AML. בניסוי נמצא המוצר בטוח לשימוש ומבחינת יעילות, נמצאו רמזים ביולוגיים לפעילות המוצר. 38% מהחולים שקיבלו את המינון המינימלי הנחשב יעיל (39 חולים), הגיעו לרמיסיה מלאה או חלקית. כולם הם חולים שלא הגיבו או שכבר פיתחו עמידות לטיפולים האחרים הקיימים בשוק.

מחלת ה-AML נחשבת לכזו שאין לה היום טיפול מוצלח, מלבד כימותרפיה שלה יעילות חלקית. בניסוי נבדק המוצר של ביוליין תחילה ללא כימותרפיה ואחר כך, החל מהיום השלישי לניסוי, בשילוב עם הכימותרפיה המקובלת היום לטיפול במחלה. לדברי מנכ"ל ביוליין ד"ר כנרת סוויצקי, נצפו תגובות טובות אצל החולים כבר ביום השלישי של הניסוי עוד לפני מתן הכימותרפיה, כך שהמוצר עשוי להיות יעיל גם בשילוב וגם בפני עצמו.

עוד נמצא כי קבוצת החולים שהגיבה לטיפול ניתנת להבחנה מתוך כלל קבוצת החולים שטופלו, כך שייתכן והמוצר יפותח יחד עם בדיקה שתאתר את החולים הכי מתאימים לטיפול, ובקבוצה זו שיעורי היעילות יהיו גבוהים יותר. "AML מתגלה בהדרגה כמחלה מאוד הטרוגנית, שלה מספר רב של תתי סוגים", אומרת סוויצקי.

המוצר שנבדק בניסוי הוא מולקולה קטנה אשר נקשרת לקולטן CXCR4, המעורב בתהליך התפתחות של גידולים סרטניים. סוויצקי מסבירה כי חברות נוספות בעולם מפתחות מוצרים נוספים כנגד אותו הקולטן אך אינן מתקדמות יותר מביוליין. במקביל לניסוי הנוכחי, עורכת ביוליין ניסוי נוסף באותו המוצר בקבוצת חולים בשלבים פחות מתקדמים של המחלה, וכן נמצא המוצר בניסויים נוספים.

לעומת סוגים אחרים של סרטן הדם, ל-AML עדיין לא נמצאה תרופה חדשה מהקטגוריה המבטיחה של האימונותרפיה, אם כי נעשו ונעשים ניסויים בעניין. במקביל, לפני מספר חודשים חתמה ביוליין על הסכם שיתוף פעולה עם חברת מרק האמריקנית, לבדיקת השילוב בין התרופה האימונותרפית שלה Keytruda לבין תרופה ב-BL8040 של ביוליין, לטיפול דווקא בסרטן הלבלב.

BL-8040 הוא היום מוצר הדגל של ביוליין לאחר שהמוצר שמסחרה לחברת בלרופון, למניעת נזקי התקפי לב, נכשל בסוף שנה שעברה בניסוי רב מרכזי. מוצרים מובילים נוספים של החברה הם תרופה לטיפול בצליאק ורגישות לגלוטן ומוצר לטיפול בנגעי עור. לחברה שת"פ עם תאגיד נוברטיס לחיפוש ופיתוח משותף של פרוייקטים חדשים.