האוצר הוריד את תחזית הצמיחה למשק ב-2016 ב-0.1% ל-2.8%

זאת על רקע החולשה ביצוא ■ מאידך, עדכן הכלכלן הראשי באוצר כלפי מעלה את תחזית ההכנסות הצפויה ב-1.4 מיליארד שקל

יואל נוה / צילום: איל יצהר
יואל נוה / צילום: איל יצהר

על רקע החולשה ביצוא: הכלכלן הראשי במשרד האוצר, יואל נוה, הוריד היום (ד') את תחזית הצמיחה למשק ב-2016 ב-0.1% ל-2.8%. מצד שני עדכן נוה כלפי מעלה את תחזית ההכנסות הצפויה ב-1.4 מיליארד שקל ובעקבות כך הוריד את תחזית הגירעון ל-2016 שיעמוד על 2.8% תוצר, לעומת היעד שנקבע בתקציב המדינה העומד 2.9%.   

בתחום העבודה עדכן נוה למעלה את תחזית גידול השכר והעלה באופן מתון את שיעור האבטלה הצפוי. עדכון משמעותי יותר חל בתחזית האינפלציה ל-2016 שצפויה לרשום שיעור שלילי של 0.3%, כתוצאה מהמשך הירידה במחירי תשומות מיובאות וצעדי הממשלה להוזלת יוקר המחיה.

הכנסות המדינה ממסים ואגרות צפויות לעלות במעט לאור גידול במסים העקיפים, המשקף את העדכון כלפי מעלה בצריכה הפרטית, כאשר מנגד, הצפי להכנסות ממסים ישירים עודכן כלפי מטה לאור החולשה בשווקי ההון. ההכנסות האחרות בשנת 2016 צפויות לעמוד על 35.8 מיליארד שקל, 800 מיליון שקל שקל מעל התחזית בבסיס התקציב.

שילוב העדכונים בתחזית להכנסות ממסים ואגרות ותחזית להכנסות אחרות מעלה כי סך ההכנסות בשנת 2016 צפוי לגדול ב-1.4 מיליארד שקל לעומת התחזית בבסיס התקציב.

באוצר מדגישים כי התחזיות המוצגות הן סטטיסטיות, וקיימים סיכומים לאי-התממשותן המתמקדים בסביבה העולמית, בתחרותיות המשק הישראלי, בתעסוקה במגזר הפרטי, בתנודתיות במחירי הנכסים ובמצב הגיאו-פוליטי.