בנק לאומי זהיר: מומלצת חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים

לאומי בסקירה השבועית: הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר ■ בנק אגוד: האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסיומו של הרבעון הראשון בבורסת תל אביב בפרט ובבורסות העולמיות בכלל, מסבירים היום (ו') בבנק לאומי, במסגרת הסקירה השבועית, כי נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. "מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר, חשש שהתבטא השבוע בהורדת אופק דירוג האשראי של סין ע"י סוכנות הדירוג S&P", כתבו בלאומי.

בבנק מעריכים עוד כי המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריבית בעבר. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות. קצב האינפלציה העולמי צפוי לעלות בהדרגה, גם כתלות במחירי האנרגיה והסחורות.

"קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרני) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק.
אנו ממליצים על חשיפה מנייתית 'ממוצעת' בתיקים, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות הן בחו"ל והן בישראל. ניתן לרכוש הגנות על החשיפה המנייתית בחו"ל ובישראל, לאחר הירידה החדה שהתרחשה בתנודתיות הגלומה באופציות על מדדי המניות המרכזיים בחודשיים האחרונים, והירידה בעלות הגנות אלו", נכתב.

בבנק אגוד מעריכים כי "לא צפויה העלאת ריבית בישראל עד סוף השנה. ישנה העדפה להשקעה סקטוריאלית תוך 'תיבול' התיק בבחירה סלקטיבית של מניות".

הם ממשיכים להעריך כי האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה. באגוד ממשיכים להמליץ על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל ו-40% לישראל. מבחינת החשיפה הכללית למניות מומלצת חשיפה של 18% בתיק מייצג ו-32% בתיק הספקולטיבי.