יו"רית הרשות השנייה שוב יוצאת במכרז למשרד לייעוץ תקשורתי

אף על-פי שלרשות השנייה יש דוברת, בשנתיים האחרונות היא נדחקה מסמכויותיה, והרשות שילמה למעלה מ-360 אלף שקל למשרד יח"צ חיצוני ■ הרשות השנייה: כך מקובל בגופים רבים

אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי, באדיבות הרשות השנייה
אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי, באדיבות הרשות השנייה

יו"רית מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', יוצאת למכרז למשרד שיספק לרשות ייעוץ תקשורתי, לאחר שמשרד יחסי הציבור שעבד איתה בשנתיים האחרונות, בן-חורין אלכסנדרוביץ', החליט שלא להמשיך את התקשרותו עמה.

המכרז צפוי לצאת לפועל בחודש הבא, אף שמשרד התקשורת מתכנן לאחד בין מועצת הכבלים והלוויין לרשות השנייה, מהלך שבגינו לא מתמנה מנכ"ל קבוע לרשות השנייה.

אף על-פי שלרשות השנייה יש דוברת במשרה מלאה, שילמה הרשות יותר מ-360 אלף שקל למשרד חיצוני בשנתיים האחרונות. הרשות ממומנת מכספי הגופים המפוקחים על-ידיה - ערוץ 10, זכייניות ערוץ 2 ותחנות הרדיו האזורי.

הדוברת של הרשות נבחרה לתפקידה במכרז ושימשה בו במשך שנים עד להגעתה של מדז'יבוז' לרשות. בשנתיים האחרונות היא נדחקה מתפקידה, וכל סמכויותיה הועברו למשרד יחסי הציבור החיצוני, עד שכיום היא אינה עוסקת כלל בענייני דוברות.

בימים אלה עומד לקראת גיבושו הסופי דוח מבקר המדינה באשר להתנהלות הרשות השנייה. בין היתר, על-פי ההערכות, יוקדש אחד הפרקים לנושא ההתקשרות עם משרד יחסי ציבור חיצוני. 

היו"רית לא תקבל תוספת שכר 

לצד שכירת משרד יחסי ציבור המשרת במידה רבה את יושבת-הראש אישית, ביקשה מדז'יבוז' מהממונה על השכר באוצר גם להעלות את שכרה ל-70% משרת מנכ"ל. זאת, לאחר שעד דצמבר 2015 היא זכתה לשכר בגובה של 90% משכר מנכ"ל.

באוצר דחו את בקשתה של מדז'יבוז' בשל האיחוד המסתמן בין הגופים הרגולטוריים ולאור העובדה כי העבודה ברשות השנייה ירדה למינימום האפשרי לאחר שהוענק רישיון לערוץ 10. כעת שכרה צפוי להישאר 30% משכר מנכ"ל - מעל 11 אלף שקל.

בתוך כך, אישרה ההסתדרות הכרזת סכסוך עבודה מצד עובדי הרשות השנייה, החוששים לפגיעה בתנאיהם במבנה החדש שייווצר.

מהרשות השנייה נמסר כי "ההחלטה להפסיק את העבודה עם משרד בן-חורין אלכסנדרוביץ' התקבלה על רקע תום תקופת המכרז, לאחר שנתיים של עבודה משותפת מוצלחת ואינטנסיבית בתקופת מפתח בשידורים המסחריים בישראל.

"אין ממש בניסיון לצייר את העסקת משרד יחסי ציבור לצד דוברות פנימית כעניין ייחודי, שכן כך היה נהוג משך שנים בתקופות מנכ"לים קודמים, וכך נהוג במשרדי ממשלה וגופים ציבוריים רבים אחרים. הרשות השנייה עומדת בפתחה של תקופה רבת-תמורות ומהלכים שישנו את פני השידורים המסחריים בישראל, לרבות יציאת זכייניות ערוץ 2 לרישיון, פיצול תדרים והתקדמות 'ברית המועצות', ולליווי אסטרטגי ותקשורתי יש חלק מהותי בקידום מהלכים אלה.

"באשר לשכר של יו"רית הרשות, טרם התקבלה תשובה סופית ממשרד התקשורת, האחראי לבחינת הבקשה. יודגש כי על אף שלא השתנה מצב הדברים שהצדיק את העלאת היקף המשרה ב-2015, ואף נוספו ליו"רית אחריות ומשימות מקצועיות משמעותיות, לרבות חברותה בוועדת פילבר, פיצול התדרים ברדיו האזורי ויציאה למכרזים לתחנות רדיו חדשות, הבקשה ל-2016 מתייחסת ל-70% - ולא ל-90% כפי שאושר על-ידי הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, ב-2015".

מהאוצר נמסר כי "לפי תקנות הרשות, נקבע שכרו של יו"ר הרשות בשיעור של 30% משכר המנכ"ל. בשעה שבה הכנסת דנה באיחוד הרשות ומועצת הכבלים והלוויין וצמצום 3 תקני דרג מנכ"ל לאחד, אין הצדקה להענקת תוספת שכר".