נדחתה בקשת שרה נתניהו לפסול את השופטת דיתה פרוז'ינין

בהחלטה מנומקת היטב הוחלט לדחות את בקשת אשת רה"מ להחליף את השופטת פרוז'ינין מלדון בתביעתו של עובד מעון רה"מ לשעבר גיא אליהו ■ נקבע כי לא הוכחה עילה כלשהי לפסילת השופטת ■ ביהמ"ש ישקול את הטלת ההוצאות בסיום הליכי הערעור

שרה נתניהו / צלם: רויטרס
שרה נתניהו / צלם: רויטרס

השופטת דיתה פרוז'ינין, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דחתה היום (א) את בקשתה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ועו"ד יוסי כהן, כי השופטת תפסול את עצמה מלדון בתביעה של גיא אליהו נגד מעון ראש הממשלה.

נתניהו טענה כי על פרוז'ינין לפסול עצמה הואיל והיא כבר גיבשה דעה נגדה כמעסיקה פוגענית, בעת שדנה בתביעתו של מני נפתלי נגד המעון ואף קיבלה את תביעתו.

ואולם, השופטת דחתה היום את הבקשה בנימוק כי מדובר בתיק שונה, בעל נסיבות שונות, עם טענות שונות וסעדים שונים. עוד ציינה השופטת כי לא מדובר במותב (הרכב) שופטים זהה לזה שדן בתביעת נפתלי, שכן מלבדה יושבים בדין בתיק אליהו נציגי ציבור שלא היו שותפים לפסיקה בעניין נפתלי. יצוין כי המדינה וכן עורכות דינו של אליהו התנגדו לבקשת הפסילה שהגישה נתניהו.

בהחלטה כתב בית המשפט כי ישקול הוצאות בגין החלטה זו בסיום הדיון הכולל בתיק. נציין כי את ההוצאות, ככל שיפסקו, תשלם ככל הנראה המדינה.

עו"ד נעמי לנדאו, המייצגת את גיא אליהו ואת מני נפתלי, אמרה בעקבות החלטת פרוז'ינין: "השופטת דחתה את הבקשה מנימוקים עניניים וביניהם פסקה כי הבקשה הוגשה בשיהוי ניכר, וכי לא מדובר באותו מכתב. עוד קבעה השופטת כי נציגי הציבור הם בעלי זכויות שוות לאלה של השופט, והם מהווים נתבך מרכזי בבית הדין לעבודה.

"מעבר לכך, השופטת קבעה כי הסעדים שונים: גיא אליהו תבע 4 סעדים, שרק אחת מהם היא העסקה פוגענית. כמו כן, הצדדים לתיק לא ביקשו כלל את פסילת המותב.

"בשולי ההחלטה מוסיפה השופטת כי לא יעלה על הדעת כי מותב ייפסל כאשר בתיק מועלות שאלות נוספות שאינם נוגעות לגברת נתניהו, והיא דוחה את הבקשה מבלי לדון כלל האם עד יכול לבקש פסילת מותב. בשולי הבקשה קובעת השופטת כי הוצאות הבקשה יילקחו בחשבון עם סיום ההליך ובהתאם לתוצאה".