קבוצת סמל"ת נפרדת ממשרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן

טרם נבחר משרד שיטפל בתקציבי המותגים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט

משרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן סופג מכה כלכלית לא סימפטית: ל"גלובס" נודע כי יבואנית הרכב סמל"ת הודיעה לאחרונה למשרד כי היא מפסיקה את ההתקשרות עמו לאחר כעשור של פעילות משותפת. המשרד מטפל בתקציבי המותגים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט.

בשלב זה הקבוצה לא בחרה משרד פרסום חדש, אך מסתמן כי סמל"ת תצרף למערך הפרסום שלה משרד נוסף, ולא תעביר את המותגים של דרורי-ארועטי-ברמן למשרד קיים.

קבוצת סמל"ת הולכת וגדלה בשנים האחרונות מבחינת כמות מותגי הרכב שהיא מטפלת בהם. עד 2013 נחשבה הקבוצה למפרסמת קטנה יחסית, שהמותגים העיקריים שלה היו אלפא רומיאו ופיאט. ב-2013 עשתה קבוצת סמל"ת קפיצה משמעותית כשרכשה את קבוצת יפנאוטו וקיבלה את הזיכיון לשיווק מותג הרכב סובארו. השלמת הרכישה הגדילה באופן משמעותי גם את היקפי הפרסום של הקבוצה. תקציב הפרסום של סובארו מנוהל במשרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי עוד טרם הרכישה, ובסמל"ת הותירו את ההתקשרות על כנה.

בשבועות האחרונים עשתה קבוצת סמל"ת קפיצה נוספת בכמות המותגים שהיא משווקת: כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה חתמו סמל"ת ומכשירי תנועה על הסכם להעברת זיכיון היבוא של המותגים קרייזלר, ג'יפ ודודג' בישראל ממכשירי תנועה לקבוצת סמל"ת.

בשונה מרוב המפרסמים הגדולים, סמל"ת השכילה למנף את כוחה מול אמצעי המדיה. לאחר רכישת יפנאוטו, כשהחברה הפכה למפרסם גדול, הוחלט לעבור לרכישת מדיה באופן עצמאי, ולא לאפשר לחברות המדיה של משרדי הפרסום לערוך עבורה רכש או תכנון. משרדי הפרסום של החברה הוחתמו על מסמכים שבהם הם מתחייבים שלא לקבל עמלות מסוג כלשהו מהמדיות השונות עבור היקפי הפרסום של סמל"ת.

יצוין כי תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד במשרדי פרסום בארץ ובעולם, הן בשל היקפי התקציבים והן בשל היקף ועומק העבודה הפרסומית שהם מאפשרים לעשות. בארץ ובעולם תקציבי רכב נחשבים לקטרים הבולטים של התעשייה. עם זאת, בארץ נוטים יבואני הרכב לפצל את תקציבי הפרסום של המותגים בין מספר משרדים, ולא לאחד את כולם תחת משרד אחד. התוצאה היא שחלק ניכר מהמשרדים הגדולים כבר מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים.

נראה כי החלטת הפרידה מדרורי-ארועטי-ברמן לא נופלת על המשרד כרעם ביום בהיר. גישושי בדיקה עם משרדים אחרים נעשו בעבר אך לא הבשילו, ובדרורי-ארועטי-ברמן זכו שוב ושוב להזדמנויות נוספות. עם זאת, מדובר במכה כואבת למשרד, שרק לפני שנה עבר תהליך של מיזוג (בין דרורי-שלומי וארועטי ברמן), מתוך מטרה למתן את הנסיגה הולכת וגדלה בהיקפי הפרסום של כל אחד מהמשרדים.