שובר שוק: אתר ישראלי חדש מוזיל טיסות בעשרות אחוזים

הלהיט הבא בשוק התיירות הישראלי? הכירו אתר חדש שנחשף השבוע ומאפשר למצוא את כרטיס הטיסה הזול ביותר לכל יעד; מציע מחירים אטרקטיביים וזולים בעשרות אחוזים מהקיים בשוק ■ צפו בווידאו

טיסות טראנס אטלנטיות / צילום: מהוידאו
טיסות טראנס אטלנטיות / צילום: מהוידאו

היום (ב') עלה לאוויר האתר Alice המתמקד בחיפוש טיסות ליעדים פופולריים לנוסע הישראלי. אתרים כגון אלה אמנם יש למכביר, אך המיוחד כאן הוא אופן החיפוש והצגת התוצאות, כשמבדיקתנו עולה כי גם המחירים המוצגים הם אטרקטיביים וזולים בעשרות אחוזים מאתרים מתחרים.

אז איך זה עובד? הצעד הראשון הוא הכנסת יעד החיפוש, כשאפשר להכניס עד 4 יעדים במקביל. בשלב הבא מזינים את מספר הלילות לפי טווח אופציונלי ואת התאריכים הרלוונטיים על פני סקאלת תאריכים. על הדרך מקבלים טיפים ליעילות של הזמנה מוקדמת או הגדלת טווח התאריכים.

הצגת הנתונים לאחר החיפוש כוללת טיסות ישירות ולא ישירות בחלוקה לפי טווח הלילות שצוין בחיפוש הראשוני, עם אפשרות לסינון לפי סוג הטיסה, חברת התעופה, טווח מחירים, שעות טיסה והאם לוותר על טיסות לא ישירות או לא. מכאן ניתן לבצע את ההזמנה בפשטות.

החיפוש הוא פשוט וידידותי, והתוצאות המוצגות מובאות בצורה מהירה ונוחה.

יחד עם זאת, יש נקודות לשיפור. ראשית, חסרים לא מעט יעדים, כמו ניו-יורק, קופנהגן ועוד יעדים במזרח, זאת למרות הטענה כי מדובר ביעדים הפופולריים לנוסע הישראלי.

כמו כן, בשלב ביצוע הזמנה עדיין נותרים לא מעט סימני שאלה, כמו לדוגמה נושא הכבודה. היות וכיום חברות תעופה רבות גובות תשלום על מזוודות, לא ברור האם על המחיר שהוצג לנו נדרש להוסיף תשלום נוסף עבור כבודה. בחברה מדגישים כי את הפרטים הללו יש לבדוק מול מדיניות חברות התעופה, וזה קצת מגושם לטעמנו.

עניין נוסף שמוצג במעורפל מתייחס לתנאי ביטול: באתר רשום כי "דמי ביטול מלאים לטיסה זו מרגע ביצוע ההזמנה, בכפוף להוראות הדין" - משפט מבלבל מאוד. כדאי לחדד את העניין ולומר כי החוק במדינה קובע כי ניתן לבטל טיסה שהוזמנה באינטרנט עד 14 ימים לאחר ההזמנה, ובתנאי שמועד הטיסה מתוכנן לעוד 7 ימי עסקים לפחות.

לסיום נציין כי בעבור ההזמנה נגבו מאיתנו 6 דולר כדמי טיפול - דבר מקובל לחלוטין ולגיטימי, זאת למרות שכתוב שדמי טיפול יגבו למזמינים טלפונית.

בשורה התחתונה? אתר חביב ונעים למשתמש, אולם בכדי להתבלט מעבר לאינספור האתרים המציעים שירות דומה, כדאי לחדד את המידע המוגש בכללותו וכמובן להוסיף יעדים.