ערוץ 10 הודיע על קיצוץ דרמטי; יוכרז סכסוך עבודה?

(עדכון) - לאור התוצאות העסקיות המאכזבות ברבעון הראשון, הנהלת הערוץ נערכת לקיצוץ שיכלול פיטורים, קיצוץ שכר ולא מן הנמנע שגם ביטול הפקות ■ העובדים הסמיכו את הוועד להכריז על סכסוך עבודה והודיעו כי לא יתייצבו לשימועי פיטורים ככל שיזומנו אליהם

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

ערוץ 10 נערך לקיצוץ רוחבי משמעותי. ל"גלובס" נודע כי לאור התוצאות העסקיות המאכזבות של הרבעון הראשון של השנה, נערכת ההנהלה בימים אלה לקיצוץ שיכלול גם פיטורי עובדים, קיצוץ שכר ולא מן הנמנע שגם ביטול הפקות.

על-פי ההערכות בשוק, בשלושת החודשים האחרונים צנח הפרסום בטלוויזיה בלמעלה מ-20%, מה שהביא לפער נרחב בין התוכנית העסקית של ערוץ 10 למציאות בשטח.

לאור הדברים, ועד העובדים של ערוץ 10 צפוי לכנס היום (ג') בצהריים את עובדי הערוץ ולעדכן אותם בפרטים. ההערכה היא כי הוועד לא יסכים לגל קיצוצים נוסף, לאחר שנדרש לוויתורים רבים בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה שעברה ערב המעבר של ערוץ 10 לרישיון. לא מן הנמנע כי העובדים שיתנגדו למהלך ייצאו למחאה.

במהלך שנת 2015, לקראת המעבר לרישיון, הוביל מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי תוכנית קיצוצים משמעותית, שמטרתה הייתה להכשיר את הערוץ למכירה ולמעבר לרישיון. במסגרת זו קוצץ שכר העובדים, בעיקר הבכירים שבהם, עד ל-80% ממשכורתם, ועובדים רבים פוטרו.

 

מאז יוני 2015, מועד קבלת הרישיון, הבהירו בערוץ 10 כי המצב הכלכלי התייצב, ובסוף השנה שעברה הערוץ אף הכריז על רווחיות. כעת ההערכה היא כי הוא מסיים את הרבעון הראשון של 2016 בפער של עשרות מיליוני שקלים בין היעדים לתוצאות.

בערוץ 10 סירבו להגיב. יו"ר ועד העובדים של ערוץ 10, מתן חודורוב, סירב להתייחס. 

לקראת סכסוך עבודה? 

באסיפת חירום שנערכה היום בדסק החדשות, הביעו עובדי ערוץ 10 וחברת החדשות התנגדות נחרצת לכוונת ההנהלה לבצע בקרוב פיטורים המוניים על רקע מצבו הכספי של הערוץ.

יו"ר הוועד, מתן חודורוב, אמר בישיבה כי מדובר בתוכנית חפוזה שנשלפה בטרם עת: "אין הצדקה לפטר עשירית מכוח-האדם על סמך כמה חודשים קשים, בדיוק כשם שלא קיבלנו בונוס עבור השנה הרווחית שחלפה. העובדים הם לא כספומט שיוכל לממן מהלכים חד-צדדיים של ההנהלה ובעלי המניות. עד היום הצלחנו להציל את הערוץ מאיומי המערכת הפוליטית ולתמוך בו בקיצוץ שכר בשעותיו הקשות ביותר - עכשיו הגיע הזמן לנהל את המאבק על מקומות העבודה של כולנו".

בתום הישיבה, קיבלו העובדים את ההחלטות הבאות: לא יקוים כל משא-ומתן על פיטורים ו/או קיצוצים, העובדים לא יתייצבו לשימועים לפני פיטורים, ובנוסף הוועד הוסמך להכריז בהמשך על סכסוך עבודה בהתאם להתפתחויות, על-פי שיקול-דעתו.