נציבת הביקורת על הפרקליטות: "ביקורת לא מזיקה לאף גוף"

השופטת הילה גרסטל דחתה בכנס לשכת עורכי הדין את הביקורת על הנציבות: "אני כאן כדי לעשות ביקורת בונה" ■ "אני מסרבת להיגרר לפרובקציות גם היום וגם במשך השנתיים האחרונות"

 הילה גרסטל / צילום: איל יצהר
הילה גרסטל / צילום: איל יצהר

נציבות הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס הילה גרסטל, נשאלה היום (ג') בכנס לשכת עורכי הדין באילת על הקמפיין שמנהלת הפרקליטות נגדה. "אין לי תשובה לעניין הזה", השיבה גרסטל.

"הפרקליטות מתנגדת לנציבות מטעמים שונים", אמרה גרסטל. "אני בחרתי במשך שנתיים לא להגיב תקשורתית, כי אני חושבת שאני לא חלק מהמאבק הזה".

לדבריה, "אני לא יזמתי את הגוף הזה, אני נקראתי למלא שליחות, וככה אני רואה את זה. אני לא נאבקת בפרקליטות. אני מסרבת להיגרר לפרובקציות גם היום וגם במשך השנתיים האחרונות". 

לדברי גרסטל, "אני בהחלט חושבת שביקורת לא מזיקה לאף גוף. כגודל הסמכות כך גודל העין המפקחת. אני כאן כדי לעשות ביקורת בונה. יש חשיבות מאוד גדולה לביקורת".

עוד אמרה הנציבה, הנתונה לאחרונה למתקפה, כי "החשיבות שלנו היא לבנות את האמון מבפנים ואת אמון הציבור. אם תהיה קבלת הביקורת ותיקון הליקויים, כולנו נצא נשכרים, וזה לא ססמאות. למרות שיש מתנגדים בצורה נחרצת, אנחנו לא נגררים לזה. ביקורת לא משרתת גורמים שליליים. ברגע שתהיה הפנמה של זה, כולנו נצא נשכרים".