לאחר "תקרית פרונטו": השף פרנקל התנצל בפני נוחי דנקנר

מוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות": חודשים לאחר שגורש ממסעדת "פרונטו", קיבל דנקנר הודעת SMS ובה בקשת התנצלות מהשף דיוויד פרנקל

נוחי דנקנר ודיוויד פרנקל / צילום: איל יצהר גל דרן
נוחי דנקנר ודיוויד פרנקל / צילום: איל יצהר גל דרן

כמה חודשים לאחר "תקרית פרונטו", במסגרתה גירש השף דיוויד פרנקל את נוחי דנקנר ובני משפחתו מהמסעדה, מדווח היום (ד') מוסף "ממון" של ידיעות אחרונות כי פרנקל שלח הודעת SMS לדנקנר - מסרון התנצלות.

וכך מצוטט פרנקל: "אני מרגיש שחטאתי בכל מה שאני מאמין בו וגם נגד כל מה שאני מחנך את העובדים שלי. אפילו לעצמי אני לא מצליח להסביר מה עבר עליי. אני מאשים את עצמי על שהשפלתי אותך ואת משפחתך, בניגוד לכל הערכים שלי. זה לא מי שאני".

פרנקל הוסיף כי הוא מתייסר על הדברים וביקש מדנקנר שיסלח לו. דנקנר, לפי הדיווח, השיב כי על אף הפגיעה שחשו הוא ובני משפחתו, הוא סולח לו, בתקווה שזה יהיה שיעור טוב לכל הצדדים. 

יש לציין כי בחודשים שחלפו מאז פרסום התקרית בינואר השנה, הדירו אנשי עסקים לא מעטים את רגליהם ממסעדת "פרונטו" בשל היחס ש"העניק" השף פרנקל ללקוח שלו. לקוחות אלה זעמו לא רק על הגירוש עצמו מהמסעדה, אלא גם על השיימינג שעשה פרנקל לדנקנר מיד אחר-כך, כאשר העלה את גרסתו לסיפור לפייסבוק וטען שם כי דנקנר ומשפחתו השפילו את המלצרית.

פרנקל, בזמנו, התנצל על העלאת הפוסט לפייסבוק, אך לא על התנהלותו מול משפחת דנקנר במסעדה. בראיון ל"תוכנית חיסכון", כמה ימים לאחר האירוע, הוא אמר: "מהרגע שמשפחת דנקנר הגיעה למסעדה, התחילו אי-נעימויות בעניין השולחן שהם הזמינו. שמרנו להם שולחן מכובד שאנחנו שומרים ללקוחות החשובים שלנו, אבל דנקנר אמר שמבחינתו אם לא מחליפים לו את השולחן הזה, הוא פשוט יקום וילך. המסעדה הייתה מלאה, ולא היינו יכולים להעביר אותו שולחן, גם אם היינו רוצים.

"זה התחיל ככה והמשיך ביחס לא הולם, יחס מזלזל ועלבונות כלפי צוות העובדים. אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל רק אומר שאף בעל עסק לא היה נותן שידברו לעובדים שלו ככה. בסופו של דבר זה גם נגמר באיזו החזרה של מנה, שעוד פעם - אין שום בעיה להחזיר מנה, לא על זה נוצר כל הפיצוץ... המנה נבדקה, והמלצרית חזרה לשולחן עם תפריטים כדי שיבחרו מנות אחרות, אבל אז כבר ההשפלה כלפיה חצתה את הקו האדום.

"בשלב כבר החלטתי שאני יוצא אליהם לשולחן ואומר להם שאני מבין שהם לא אוהבים את השולחן ושיש להם בעיות עם השירות, אבל מבחינתי יש קווים אדומים שלא עוברים ובכלל זה יחס משפיל לעובדים. אמרתי להם שהם לא יהיו צריכים לשלם את החשבון, שמבחינתי אני מזמין אותם לארוחה הזו, רק שיסיימו את המנות שלהם וילכו. המשפחה אכן שילמה את החשבון המלא - וקמה והלכה".