אלה האירועים המרכזיים שעלולים לטלטל את השווקים השבוע

מחר ענקית האלומיניום אלקואה תיפתח את עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה ■ ע"פ נתונים של תומפסון-רויטרס הרווח למניה של החברות הנסחרות במדד ה-S&P יירד בכ-8% ■ מלבד עונת הדוחות, בסין יתפרסמו נתונים מהותיים והמשקיעים יתמקדו גם בהמשך התחזקות הין ובנאום שיישא נגיד הבנק המרכזי של יפן

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

עונת הדוחות לרבעון הראשון של -16 תיפתח מחר (ב') בוול סטריט. אומנם כלכלת ארה"ב לא נמצאת במיתון אך אנליסטים בשוק מעריכים עונת הדוחות תהיה הגרועה ביותר מזה 6 שנים. מלבד דיווחי החברות, ישנם אירועים מהותיים נוספים השבוע שעשויים להניע את השווקים, כמו למשל נתוני הצמיחה בסין ושלל נאומים של בכירי הפד.

מחר ענקית האלומיניום אלקואה , צפויה לפתוח, כמדי רבעון, את עונת הדוחות לרבעון הראשון. בשוק מעריכים שהחברה תציג רווח נקי של כ-0.3 דולר למניה. בשבוע הקרוב עונת הדוחות תצבור תאוצה כאשר הבנקים הגדולים, ביניהם ג'יי.פי מורגן צ'ייס,  בנק אוף אמריקה  וולס פארגו , יפרסמו את תוצאותיהם. לפי תחזיות האנליסטים, הרבעון הראשון אמור להיות הרבעון השלישי ברציפות שבו החברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 מציגות ירידה ברווחים. למעשה, בתומפסון-רויטרס, מעריכים שהרווח הנקי למניה של כלל החברות ב-S&P יירד בכ-8%. 

עם זאת, התחזיות הנמוכות מספקות לחברות רף נמוך וכך הן עשויות "לעקוף" את התחזיות ולספק דלק לראלי בשווקים. "האנליסטים שוב עושים את מה שהם עשו ב-3 השנים האחרונות. הם מורידים את התחזיות באופן דרמטי לקראת עונת הדוחות ואז החברות פשוט מציגות 'תוצאות נפלאות'", מציינת סביטה סוברמניאן, אסטרטגית בכירה בבנק אוף אמריקה. "אנו צופים שהחברות יעקפו את התחזיות בשיעור של כ-4%". ע"פ נתונים של תומפסון רויטרס, כ-70% מהחברות הנסחרות ב-S&P עקפו את התחזיות ב-4 הרבעונים האחרונים.

מלבד עונת הדוחות, קיימים מספר קטליזטורים נוספים שעשויים להניע את השווקים. בסין יפורסמו נתונים חשובים, כאשר מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן וביום שישי יפורסם נתון התמ"ג ומכירות הקמעונאיות. ביפן הין ממשיך להתחזק ומעיב על השווקים באסיה. תשומת לב המשקיעים תהיה מופנית לנגיד הבנק המרכזי היפני הרוהיקו קורודה, שצפוי לנאום ביום שלישי.