הפשרה ביחסים? הנשיא ריבלין מתראיין לערוץ 20

ל"גלובס" נודע כי למרות שהערוץ נקט קו תקיף נגד ריבלין, הסכימו בבית הנשיא להעניק ראיון חגיגי לפסח לתוכניתו של ליאור דיין "הכול לציטוט"

ראובן ריבלין / צילום: שלומי יוסף
ראובן ריבלין / צילום: שלומי יוסף

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין יעניק ראיון לערוץ 20. ל"גלובס" נודע כי למרות שהערוץ נקט קו תקיף נגד הנשיא, הסכימו בבית הנשיא להעניק ראיון חגיגי לפסח לתוכניתו של ליאור דיין "הכול לציטוט", המשודרת בערוץ המורשת

בדצמבר 2015, לאחר שהנשיא ריבלין השתתף בוועידת "הארץ" בה השתתפו גם נציגי ארגון "שוברים שתיקה", נכתב בעמוד הפייסבוק של ערוץ 20 סטטוס רשמי, בו נכתב כי "ריבלין עסוק בלייצג את עצמו ולא את עם ישראל".

בסטטוס נכתב כי "עם ישראל מאמין בצה"ל, מאמין שהם מסכנים את נפשם עבורנו יום וליל ומאמין שתפקיד הנשיא הוא לתמוך בהם. נוכחותו של הנשיא ריבלין היום בכנס, יחד עם הארגון הנאלח 'שוברים שתיקה', היא חצייה של קו אדום וביזיון למוסד הנשיאות. זכותו של ריבלין כאדם פרטי לעשות כל העולה על רוחו, אך כנשיא המדינה אסור לו לירוק בפרצופם של חיילי צה"ל. זה מביש. זה עצוב".

הפוסט זכה לאלפי תגובות ושיתופים, שתמכו בדברים ואף ליבו אותם.

בראיון שנתן למגזין "פירמה" של "גלובס" בינואר 2016, הגיב הנשיא ריבלין לדברים ואמר כי "ערוץ 20 כנראה הביע את דעתו. ייתכן מאוד שהוא גם מושפע מדעתם של אחרים... אני לא נכנס לזה. ערוץ 20 חייב לי הרבה תודות, כי אני לא שמעתי הרבה אנשים מדברים על ערוץ 20 לפני המאורע, ואני לא שומע הרבה אנשים מדברים על ערוץ 20 אחרי המאורע. וכאשר הם העלו אותי על סדר היום, כמעט 3 ימים דיברו על ערוץ 20".

בבית הנשיא אישרו את הדברים, כך גם בערוץ 20, שם ציינו כי הראיון ישודר "ביום שלישי הקרוב (12/4) בשעה 21:00 בערב".