עקב החקירה: חתנו של רמי לוי הורחק ממשרדי רמי לוי תקשורת

מנכ"ל רמי לוי תקשורת וחתנו של רמי לוי, אופיר אטיאס, וסמנכ"ל התפעול ברמי לוי תקשורת, שלמה אדרת גוליאן,  נחקרו תחת אזהרה ואף נעצרו למעצר-בית - ובהמשך הורחקו ע"י ביהמ"ש ממשרדי החברה עד ל-26 במאי

סניף של רמי לוי / צילום: איל יצהר
סניף של רמי לוי / צילום: איל יצהר

כחודש וחצי לאחר פתיחת חקירת המשטרה נגד חברת רמי לוי תקשורת ובכיריה, מתברר כי בית משפט השלום בירושלים הרחיק ממשרדי החברה שניים מהמעורבים בפרשה, וזאת עד לתאריך 26/5/2016. המורחקים הם מנכ"ל רמי לוי תקשורת וחתנו של רמי לוי, אופיר אטיאס, וסמנכ"ל התפעול ברמי לוי תקשורת, שלמה אדרת גוליאן. השניים, נזכיר, נחקרו תחת אזהרה ואף נעצרו למעצר-בית.

החקירה נגד רמי לוי תקשורת הפכה להיות גלויה בתחילת מארס 2016, כשהחשדות הן ביצוע עבירות על חוק הגנת הפרטיות ועבירות של אחזקה ושימוש על שימוש פסול במאגרי מידע. בחקירה זו נחקר תחת אזהרה גם רמי לוי, בעל השליטה ברמי לוי שיווק השקמה.

לפי החשדות, לוי, אטיאס, גוליאן ואחרים עשו שימוש במערכות של רמי לוי תקשורת לצורך מעקב אחר עובדים או גורמים אחרים שהיו לרשת דין ודברים אתם.

כפי שנחשף ב"גלובס", חקירת המשטרה התרחבה מהחברה-הבת גם לרשת השיווק, כאשר משטרת ישראל עצרה את מנהל רשת החנויות, שמואל לוי, לחקירה, שבסופה הוא שוחרר למעצר-בית למשך 5 ימים. שמואל לוי נחקר באותן החשדות.

לפי החלטת בית המשפט, שהתקבלה על דעתו של עו"ד גדי טל, המייצג את אטיאס, ועל דעתו של עו"ד מוטי איוס, המייצג את גוליאן, השניים הורחקו הן מחברת רמי לוי שיווק השקמה והן מחברת רמי לוי תקשורת כבר מתחילת החקירה ועד לסוף חודש מארס. בתאריך 20/3/2016 אישר בית המשפט את המשך הרחקת השניים מחברת רמי לוי תקשורת עד לתאריך 26/5/2016, וכן נאסר עליהם ליצור קשר עם עובדי החברה.

במסגרת החקירה פשטו חוקרי המשטרה על משרדי רמי לוי שיווק השקמה והחרימו מחשבים ומסמכים. מאז פתיחת החקירה לפני כמה שבועות, גבתה המשטרה עשרות עדויות בפרשה, ואלה הובילו לחקירת בכירים ברשת השיווק.

חקירת המשטרה נמשכת גם בימים אלה.