האזהרה של אופ"ק ועוד גורמים שמעיבים על הנפט

ארגון המדינות המייצאות נפט הודיע כי הוא עלול לחתוך את תחזית הביקושים שלו לזהב השחור וזאת בעיקר בשל המשך ההאטה בכלכלות השווקים המתעוררים , מזג אוויר מתון בחורף והסרת הסובסידיות לרכישת דלק במדינות מסוימות ■ במקביל, שר הנפט הסעודי חזר ואמר כי אין סיכוי שסעודיה תחתוך את התפוקה

מוזגים נפט / צילום: בלומברג
מוזגים נפט / צילום: בלומברג

מחירי הנפט זינקו בחדות בימים האחרונים וטיפסו מעל 40 דולר לחבית, אך קרטל הנפט אופ"ק מאיים לשים קץ לחגיגה. הארגון הודיע היום (ד') כי הוא עלול לחתוך את תחזית הביקושים שלו לזהב השחור וזאת בעיקר בשל המשך ההאטה בכלכלות השווקים המתעוררים, מזג אוויר מתון בחורף והסרת הסובסידיות לרכישת דלק במדינות מסוימות.

ארגון המדינות המייצאות נפט כבר חתך את תחזית הצמיחה בביקוש לנפט ב-2016 ב-50 אלף חביות ביום. באופ"ק מעריכים כי הסיבות המרכזית לירידה הצפויה בביקושים היא האטה במדינות אמריקה הלטינית ובעיקר בברזיל וכן הסרת הסובסידיות לרכישת דלק במדינות המזרח התיכון וחורף מתון יחסית במדינות הצפון.

נזכיר, ב-17 באפריל 15 יצואניות נפט גדולות צפויות להיפגש בדוחא, בירת קטאר, במטרה לדון בגיבוש הסכם להקפאת תפוקת הנפט על הרמות של חודש ינואר. לקראת המפגש, מחירי הנפט נסחרו בתנודתיות חדה בימים האחרונים. הברנט יורד היום בכ-1.2% ונסחר סביב 44 דולר לחבית, בעוד ה-WTI יורד בכ-1.7% ונסחר ברמה של כ-41 דולר לחבית.

גורם נוסף שמעיב על מחירי הזהב השחור הוא שר הנפט הסעודי עלי אל-נעימי, חזר ואמר היום שסעודיה לא תהיה מוכנה לבצע קיצוץ בתפוקה. "תשכחו מהנושא הזה", הוא אמר. 

ב-17:30 (שעון ישראל) פורסם נתון המלאים השבועי בארה"ב, שהצביע על עלייה של 6.6 מיליון חביות בשבוע החולף, מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על עלייה מתונה יותר של כ-900 אלף חביות.