עורך ראשי חדש ל"ג'רוזלם פוסט": יעקב כץ

כץ שימש עד לאחרונה כיועץ בכיר לשר נפתלי בנט, ולפני כן היה כתב ופרשן צבאי של העיתון במשך כעשור ■ יחליף את סטיב לינדה, שפורש לאחר 5 שנים בתפקיד

 יעקב כץ  ג'רוזלם פוסט / צילום: מרק ישראל סיילם
יעקב כץ ג'רוזלם פוסט / צילום: מרק ישראל סיילם

יעקב כץ, מי שכיהן עד לאחרונה כיועץ בכיר לשר החינוך נפתלי בנט, ובעבר במשרד הכלכלה ומשרד התפוצות, מונה היום (ד') לעורך הראשי של "ג'רוזלם פוסט". כץ מחליף בתפקיד את סטיב לינדה, שכיהן כעורך הראשי של העיתון במשך כ-5 שנים ולאחרונה הודיע על פרישתו.

עבור כץ זו חזרה לתפקיד עיתונאי ב"ג'רוזלם פוסט", לאחר שבעבר שימש בתפקיד הכתב והפרשן הצבאי של העיתון במשך כ-10 שנים, עד לשנת 2013.

"לכבוד הוא לי לשוב ולהצטרף לצוות המדהים ב'ג'רוזלם פוסט', העיתון המוביל בישראל באנגלית, אשר מציג מצוינות ויושרה עיתונאית ב-85 שנים האחרונות", אמר היום כץ. "יחד עם הצוות המסור של העיתון, ובכללם הכותבים, העורכים והמעצבים, אני מצפה להמשיך את מורשתו של 'ג'רוזלם פוסט' ולספק לקוראים חדשות מובילות, פרשנות וניתוח על מדינת ישראל והעולם היהודי".

בנוסף לעבודתו העיתונאית, כץ היה בעבר גם עמית במרכז ניימן לעיתונות באוניברסיטת הרווארד, וכיום הוא מכהן כחבר סגל ומרצה באוניברסיטה, שם הוא מלמד קורס מתקדם בנושא עיתונאות ותקשורת.

הוא כתב שני ספרים: "ישראל נגד איראן: מלחמת הצללים", אשר יצא לאור בארצות-הברית ובישראל והיה ברשימת רבי-המכר; ספרו השני, הנקרא "קוסמי הנשק: איך הפכה ישראל למעצמה צבאית", צפוי לצאת לאור בתחילת 2017. 

סטיב לינדה, העורך הפורש, מסר כי "אחרי 5 שנים מרתקות בתפקיד כעורך ראשי, אני שמח לחזור ולעסוק במשימות עיתונאיות שונות ולהמשיך לתרום לעיתון גם בעתיד. העיתון היום הוא מותג עיתונאי מוביל, הודות לצוות הנפלא שמביא את החדשות לעולם".

רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת "ג'רוזלם פוסט", ביקשה להודות לסטיב לינדה על תפקידו כעורך הראשי של העיתון ואמרה כי הוא הוביל את ה"ג'רוזלם פוסט", על שלל הפלטפורמות העיתונאיות שלו, בהצלחה גדולה. "תרומתו לכך ש'ג'רוזלם פוסט' הוא עיתון החדשות המוביל בשפה האנגלית והנקרא ביותר על-ידי יהדות התפוצות היא רבה, ועל כך תודתנו נתונה לו בשמי, בשם המערכת ובשם כלל קוראי וגולשי 'ג'רוזלם פוסט'", מסרה חסין-הוכמן.