יממה אחרי רעש האדמה ביפן: 41 הרוגים ברעידה קטלנית באקוודור

רעידת אדמה בעוצמה 7.8 הורגשה במערב המדינה ■ טרם ברור ממדי הנזק, אולם לפי דיווחים נגרם הרס רב ■ אזהרת צונאמי פורסמה במדינה וישנו חשש גם במדינות השכנות ■ "צפיתי בסרט ופתאום הכל התחיל לרעוד"

רעידת אדמה/שאטרסטוק
רעידת אדמה/שאטרסטוק

לפחות 41 בני אדם נהרגו הלילה (ראשון) ברעידת אדמה בעוצמה 7.8 שפקדה את אקוודור. מצב חירום הוכרז בשישה מחוזות במדינה ופורסמה אזהרת צונאמי. רעידת האדמה התרחשה בעומק של כעשרה קילומטרים ובמרחק של 173 ק"מ מעיר הבירה, קיטו. אחריה הורגשו עוד כמה רעידות אדמה בעוצמה נמוכה יותר.

רעידת האדמה הובילה לנזקים רבים והרס רב, בעיקר בעיר הנמל הגדולה גואיאקיל שבמערב המדינה. סגן הנשיא, חורחה גלאס, אישר את המידע על אודות ההרוגים ובהודעה לציבור סיפר כי "אנחנו עדיין מקבלים מידע". הוא הוסיף כי תושבים רבים מתפנים מאזורים מועדים.

"הייתי בבית, צפיתי בסרט ופתאום הכל התחיל לרעוד", סיפרה לורנה תושבת קיטו בת 36. כתוצאה מרעש האדמה אזורים רבים במדינה נותקו מחשמל. עקב רעש האדמה, גם בפרו פרסמו אזהרת צונאמי. הרשויות הביעו דאגה גם ליתר המדינות השכנות כמו קולומביה , קוסטה ריקה ופרו. פייסבוק הפעילו את כפתור הבטיחות שהם מפעילים באירועי אסון או טרור. לחיצה על כפתור זה מאפשרת לגולשים לדווח לחבריהם שהם בסדר ולא נפגעו באסון.

רעידת האדמה הקטלנית באקוודור מגיעה יממה לאחר שבדרום יפן נהרגו לפחות 19 בני אדם ברעידת אדמה בעוצמה 7.3. ברעש האדמה, שפקד את מחוז קומאמוטו נפצעו רבים. הרעש גרם לקריסת בניינים ולפינויים של תושבים מבתים ועשרות נוספים נלכדו תחת ההריסות. מדיווחי הממשלה בטוקיו עולה כי 1,500 בני אדם נפצעו באסון, 80 מתוכם באורח קשה.