ISS ממליצה להתנגד לאישור התגמולים לבכירים בחברת פריגו

פריגו: "ISS השתמשה במתודולוגיה פגומה" ■ שתי חברות ייעוץ אחרות למוסדיים תומכות בתגמולים

שתי חברות ייעוץ לגופים מוסדיים בארה"ב תומכות באישור התגמולים לבכירי חברת התרופות פריגו, אך חברת הייעוץ הבולטת בתחום, ISS, ממליצה להתנגד לסעיף זה באסיפת בעלי המניות הקרובה - כך עולה ממכתב שפרסמה פריגו לבעלי המניות שלה לקראת האסיפה שתתכנס ב-26 באפריל.

פריגו  מבקשת לאשר באסיפה כמה נושאים, וביניהם בחירה מחדש של דירקטורים ומינוי מחדש של משרד רואי החשבון שלה. במקביל, עומד להצבעה סעיף "say on pay", שמאפשר לבעלי המניות הבעת עמדה בנוגע לתגמולי הבכירים בחברה. אמנם לא מדובר על עמדה שבהכרח תחייב את פריגו, אך החברה מציינת בזימון לאסיפה כי ועדת התגמול והדירקטוריון יבחנו את תוצאות ההצבעה, ויקחו אותן בחשבון בכל קביעה עתידית הנוגעת לתוכניות התגמול בחברה. פריגו מזכירה שבשתי האסיפות הקודמות, 87%-88% מבעלי המניות תמכו בסעיף ה-say on pay שלה.

במכתבה לבעלי המניות מציינת פריגו, כי "פילוסופיית תגמול הבכירים שלה נותרה ללא שינוי, אך מספר אלמנטים במבנה התגמולים הותאמו בגלל שני אירועים חיצוניים - הצעת הרכש העוינת של מיילן והשינוי בשנת הכספים של החברה" (בעבר שנת הכספים של פריגו הסתיימה ביוני, וכעת היא מסתיימת בדצמבר בדומה לשנה הקלנדרית, ש'ח'ו).

"תואמים לאינטרס של בעלי המניות"

הצעת הרכש של מיילן, שנהדפה בהצלחה כפי שקיוותה ופעלה הנהלת פריגו, הובילה לכך שפריגו מבקשת לתגמל את בכיריה בבונוסים - מנכ"ל החברה, ג'וזף פאפא, יקבל בונוס של 2 מיליון דולר, שמורכב מחצי מיליון דולר במזומן ועוד 1.5 מיליון דולר במניות חסומות; סמנכ"לית הכספים, ג'ודי בראון, וסגן הנשיא, טוד קינגמה, יקבלו כל אחד בונוס של 750 אלף דולר, מחציתו במזומן ומחציתו במניות חסומות.

ג'וזף פאפא, מנכ"ל פריגו, התברג לצמרת טבלת שכר הבכירים של החברות שנסחרות בת"א ב-2015, עם עלות שכר של 11.5 מיליון דולר, מתוכה כ-9.6 מיליון דולר תגמול מבוסס מניות.

פריגו מציינת במכתב שבעוד שחברות הייעוץ לגופים המוסדיים Glass Lewis ו-Egan-Jones ממליצות לתמוך בסעיף התגמולים, ISS ממליצה כאמור להתנגד. "לדעתנו, ISS לא לקחה בחשבון כנדרש את הגורמים שפורטו בנוגע למדיניות התגמול שלנו. בנוסף, אנחנו סבורים ש-ISS השתמשה במתודולוגיה פגומה בהשוואה שביצעה לחברות דומות", כותבת פריגו. כך למשל, פריגו מציינת שב-ISS בחנו את האופציות והמניות החסומות שניתנות לבכירי פריגו בתקופה של 18 חודשים, והשוו זאת לתקופות של 12 חודשים במספר חברות אחרות. לטענת פריגו, שינוי המתודולוגיה מביא להפחתה של כ-6 מיליון דולר בשווי האופציות והמניות החסומות.

"אנחנו מאמינים שהתגמולים בהצעתנו הנוכחית ראויים ותואמים לאינטרסים של בעלי המניות שלנו", נכתב במכתב של פריגו. בחברה מוסיפים כי חלק מהתגמולים דווחו לבעלי המניות עוד לפני שהצעת הרכש של מיילן נפלה, והעובדה שבעלי המניות דחו את הצעת מיילן מהווה אינדיקציה לכך שהם מאשרים את ההחלטות האסטרטגיות שהתקבלו בדירקטוריון החברה.

פריגו נסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ות"א ושווי השוק שלה הוא 18.3 מיליארד דולר.