פרשת אלון חסן: אושר הסדר הטיעון של האחים אורי ויניב בלטר

השניים הורשעו בקבלת דבר במירמה, קשירת קשר למירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לשוחד ועוד ■ יניב בלטר וחברת דנה לוגיסטיקה הורשעו גם בהלבנת הון ובעבירות מס ■ בשלב הבא צפוי ביהמ"ש לאשר את הסדר הטיעון לעניין העונש

אלון חסן יניב בלטר / צילום: אמיר מאירי אלון רון
אלון חסן יניב בלטר / צילום: אמיר מאירי אלון רון

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע אישר היום (ה') את הסדר הטיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם האחים אורי ויניב בלטר, בעלי חברת דנה לוגיסטיקה, והרשיע אותם על-פי הודאתם בשורה עבירות במסגרת פרשת השחיתות בנמל אשדוד. השניים הורשעו בעבירות של קבלת דבר במירמה, קשירת קשר לעבירות של מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע שוחד ועוד. יניב בלטר וחברת דנה לוגיסטיקה הורשעו גם בהלבנת הון ובעבירות מס. 

בשלב הבא צפוי בית המשפט לאשר את הסדר הטיעון לעניין העונש. לפי ההסדר, יניב בלטר ירצה שנה וחצי מאסר בפועל וישלם קנס בסך 600 אלף שקל, ואורי בלטר ירצה 6 חודשי עבודות שירות וישלם קנס של חצי מיליון שקל. השניים מיוצגים בידי עורכי הדין רונן רוזנבלום (יניב) וטל שפירא (אורי). 

נזכיר כי גיבור הפרשה, אלון חסן, מואשם בעבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מירמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים של עובד ציבור, הלבנת הון, עבירות מס ועוד; מנכ"ל הנמל לשעבר, שוקי סגיס, מואשם בעבירות של מירמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, אך כתב האישום אינו מייחס לו עבירות שוחד או קבלת כסף; דוד חסן, בן-דודו של אלון שאינו עובד ציבור, מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (שוחד והלבנת הון), קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, זיוף, הלבנת הון, עבירות מס ועוד. 

כתב האישום מתאר את התנהלותם ואת מעשיהם הפליליים של אלון וסגיס, בצוותא עם יתר החשודים, להפקת טובות הנאה אסורות לאלון חסן ולמקורביו, בהיקף של מיליוני שקלים, מפעילות תפעולית שהתנהלה בתחומי נמל אשדוד בשנים 2013-2010. זאת, בין היתר, על-ידי ניצול מעמדו של חסן להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת דנה לוגיסטיקה, שבעליה, האחים בלטר, היו קשורים אליו קשר הדוק. 

לפי כתב האישום, סגיס וחסן איפשרו לחברת דנה, שהיא חברה פרטית, המורכבת מבני משפחתו של אלון חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד כדי לקדם את תועלתו הכספית האישית של חסן ושל מקורביו. 

בכתב האישום נטען כי אלון חסן וסגיס פעלו לכאורה בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי ובדרכי מירמה, כדי שחברת דנה תזכה במכרזים וקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. לפי כתב האישום, כל החשודים ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את חברת דנה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו.

לפי כתב האישום, התקשרויות אלה - שלקוחות הנמל נאלצו להתקשר בהן עם חברת דנה - הזרימו לקופתה של דנה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם כשוחד לאלון חסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהחשודים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.