ראש מטה שר האוצר ארז חלפון ימונה ליו"ר קצא"א

במסגרת המינוי יעמוד חלפון גם בראש דירקטוריון יצרנית החשמל הפרטית דוראד ■ לפי הערכות יחליף את חלפון בתפקיד ראש מטה שר האוצר נדב שיינברגר, יועצו של כחלון לענייני כנסת, ממשלה ורגולציה ומי ששימש קודם כדוברו

מתקן קצא"א אשקלון / צלם: איל יצהר
מתקן קצא"א אשקלון / צלם: איל יצהר

ארז חלפון ראש מטה שר האוצר משה כחלון ימונה ליושב ראש חברת קצא"א. חלפון ייכנס לתפקידו מיד לאחר חג הפסח. במסגרת המינוי יעמוד חלפון גם בראש דירקטוריון יצרנית החשמל הפרטית דוראד, שקצא"א היא בעלת המניות הגדולה ביותר בה. לפי הערכות יחליף את חלפון בתפקיד ראש מטה שר האוצר נדב שיינברגר, יועצו של כחלון לענייני כנסת, ממשלה ורגולציה ומי ששימש קודם כדוברו.

חלפון (45) החל את דרכו במגזר הציבורי כעוזרו של ראש הממשלה אריאל שרון בשנים 2001 עד 2006 לפני שמונה לתפקיד מנכ"ל משרד הקליטה, תפקיד שבו כיהן בשנים 2006-2009 בתקופות כהונותיהם של זאב בוים, יעקב אדרי ואלי אפללו כשרי קליטה.

ב-2009 עזב חלפון את המגזר הציבורי לטובת משרת יו"ר ארגון נפש בנפש לעידוד עלייה מצפון אמריקה. ב-2015 יצא לחופשה ללא תשלום מ'נפש בנפש' כשנענה לבקשת כחלון וקיבל את התפקיד הבכיר בלשכתו. חלפון, הנהנה מיחסים טובים גם עם הדרג המקצועי באוצר הסכים להאריך את כהונתו בלשכה מספר פעמים לבקשת כחלון.

משרת יו"ר קצא"א נחשבת לאחת המשרות המבוקשות ביותר בשירות הציבורי, וחלפון הוא הראשון שאינו מגיע לתפקיד מהממסד הבטחוני. מדובר במינוי של שר האוצר בדרך כלל בהסכמת ראש הממשלה. היו"ר הקודם היה האלוף במילואים יוסי פלד ולפניו כיהנו בתפקיד האלופים במיל' עמוס ירון ואורן שחור.

קצא"א שהועברה לאחרונה לרשות החברות הממשלתיות מפוקחת באופן חלקי בלבד על-ידי גופי הבקרה הממשלתיים ומשרת היו"ר מעניקה שכר גבוה יחד עם אפשרות לעבודה במשרות נוספות.

קצא"א מחזיקה בזיכיון בלעדי בחוק להפעלת צינור נפט מאילת לאשקלון ושולטת במתחמי ענק לאחסון נפט באשקלון ובהרי אילת. הזיכיון של קצא"א יפוג בסוף השנה ומנכ"ל האוצר שי באב"ד מינה לאחרונה צוות לבחינת משמעויות סיומו.