תסביך אב: דיווח שג'ו פאפא יעזוב לווליאנט הוריד את פריגו ב-4.4%

לעומתה, וליאנט זינקה ב-7.9% ■ אנליסט מ-UBS: "הופתענו. מבחינת פריגו אלו חדשות רעות"

דיווח בוול סטריט ג'ורנל על כך שג'ו פאפא, יו"ר ומנכ"ל חברת התרופות פריגו, צפוי לעבור לנהל את חברת התרופות החבוטה Valeant, הוביל ביום שישי לתגובה הפוכה בשתי המניות המעורבות. מניית ואלאנט   זינקה ב-7.9% במחזור מסחר מעט יותר גבוה מהרגיל, ואילו מניית פריגו  נפלה ב-5.7% במחזור מסחר גבוה במיוחד. היום ירדה מניית פריגו  ב-4.4% בבורסה בת"א.

פריגו פרסמה בתגובה דיווח לקוני ולפיו "אנחנו מודעים לספקולציות בנוגע ליו"ר והמנכ"ל שלנו. בהתאם למדינות החברה, איננו מגיבים על ספקולציות או שמועות בשוק".

לפי הפרסום בוול סטריט ג'ורנל, כבר בשבוע הקרוב תדווח וליאנט על מינויו של פאפא, שיחליף את מייקל פירסון. וליאנט קרסה בחודשים האחרונים והתקרבה לחדלות פירעון, לאחר שלא פרסמה דיווחים פיננסיים במועד ונקלעה לקשיים מול נושיה. זאת אחרי כמה שנים שבהן וליאנט הייתה שחקנית פעילה במיוחד בתחום הרכישות הממונפות. מאז אוגוסט 2015, מניית וליאנט צללה ב-86%.

זינוק במניה בתקופת פאפא

פאפא מנהל את פריגו במשך כמעט עשור, ובתקופתו ביצעה החברה רכישות רבות והרחיבה את תחומי פעילותה. באותה תקופה הניבה מניית החברה תשואה של כ-630% לעומת כ-50% במדד הפארמה של ניו יורק. עם זאת, בחודשים האחרונים מניית פריגו נמצאת במגמה שלילית. מאז ההצלחה הגדולה של הנהלת פריגו, בראשות פאפא, בשכנוע בעלי המניות לדחות את הצעת הרכש העוינת של מיילן בנובמבר האחרון, המניה איבדה כ-22% מערכה. בין השאר, המשקיעים התאכזבו מדוחות הרבעון הרביעי של 2015 ומהחולשה בעסקי חברת אומגה האירופית, שנרכשה בשנה שעברה.

הסכם ההעסקה של פאפא בפריגו, שהוארך בנובמבר 2015, כולל סעיף אי-תחרות לתקופה של שנתיים מסיום מועד ההעסקה שלו בחברה, אלא אם יפוטר ללא סיבה או בשל שינוי שליטה בפריגו. עם זאת, לפי הפרסומים, דירקטוריון פריגו לא הגיע להחלטה האם במעבר לווליאנט תהיה הפרה מצידו של פאפא.

"אנחנו מופתעים. לא ראינו את זה מגיע", מודה האנליסט מארק גודמן מ-UBS, שמחזיק בהמלצה חיובית למניה. הוא מציין שפאפא הפך את פריגו מיצרנית תרופות ישנונית לשחקנית חזקה בתחום המותג הפרטי, עם עסקי-נישה חזקים בתחום הגנריקה. "מבחינת פריגו, אלו חדשות רעות", הוא כותב. "העזיבה הפוטנציאלית של פאפא מגיעה בתקופת מעבר בחברה, לאחר רכישת אומגה שהרחיבה את הפעילות שלה מעבר לים ועד כה הציגה ביצועי חסר". גודמן מעריך שהמחליף עשוי להיות נשיא פריגו, ג'ון הנדריקסון.

ג'יימי רובין מגולדמן זאקס, שממליצה על המניה בהמלצת "מכירה", מציינת שהנושא מוסיף לחוסר הוודאות סביב פריגו.