קרנות הגידור בשינוי כיוון: פתחו פוזיציות לונג על ה-S&P 500

לראשונה ב-45 השבועות האחרונים קרנות הגידור והספקולנטים הגדולים יצאו מעמדות המגננה מפני ירידות והגדילו באופן משמעותי את פוזיציות הלונג על ה-S&P 500

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

הספקולנטים הגדולים בוול סטריט, שהם כנראה הספקולנטים הגדולים בעולם, יצאו מעמדות המגננה בהן נקטו ב-45 השבועות האחרונים והגדילו באופן משמעותי את פוזיציות הלונג על ה-S&P 500.

מנתונים שמתפרסמים היום בארה"ב עולה כי סכימה של פוזיציות הלונג מול פוזיציות השורט על ה-S&P 500  הגיעו לראשונה למצב בו פוזיציות הלונג עולות על פוזיציות השורט, מצב שלא נצפה בוול סטריט בשנה האחרונה.

הנתונים שאובים מנציבות הסחר בחוזים עתידיים.

היום מתחיל כינוס ועידת השווקים הפתוחים (FOMC) של הפדרל ריזרב והספקולנטים בוול סטריט צופים כי הפד לא יעלה את הריבית ובסך-הכול יעלה את הריבית בטווח של שנה ב-0.5%, בשתי פעימות של 0.25%, ואחר כך תהיה שנה ללא העלאות ריבית. 

הערכות אלה של הספקולנטים נתמכות גם על ידי הערכות של סוחרי האג"ח שרכשו אתמול את אגרות החוב הפדרליות לשנתיים בהיקף לא מבוטל של 26 מיליארד דולר, להערכתם, הריבית תעלה באותן שתי פעימות ותגיע לרמה של 0.75% בטווח של שנה ו-1% בשנה שלאחר מיכן, נתון שמסביר את התשואה של 0.86% שנסגרה אתמול בהנפקה לטווח של שנתיים.