ירידות ביום המסחר המקוצר בת"א: המעו"ף איבד 1.7%

המעו"ף סיכם ירידה של 3.3% השבוע, כ-0.3% באפריל ו-5.4% מתחילת 2016 ■ ירידות באסיה, באירופה ובחוזים בוול סטריט ■ דוחות מאכזבים של ענקיות הטכנולוגיה בארה"ב ■ היום החלטת הריבית של הפד בארה"ב

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה המקוצר בבורסה בת"א הסתיים היום (ד') בשעה 14:30 בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית ברוב שוקי העולם והצניחה בחוזים העתידיים בוול סטריט. בפתיחת המסחר פקעו אופציות המעו"ף לאפריל. היום היה יום המסחר האחרון לשבוע המסחר המקוצר הנוכחי בת"א וכן לחודש אפריל, ומחר הבורסה תהיה סגורה לרגל חג פסח שני.  

בסיכום המסחר איבד מדד ת"א 25 1.7% לרמה של 1,438 נקודות. ת"א 100 איבד 1.45% ל-1,246 נקודות ואילו הבלו-טק ירד 1.2% ל-333 נקודות. 

 

החוזה על מדד הנאסד"ק צונח ב-1.1% על רקע צניחה של מניית אפל בטרום מסחר. אפל דיווחה אמש לאחר הסגירה על דוחות חלשים לרבעון הראשון, כמו גם חברת טוויטר. שתי המניות מכבידות על החוזים. 

בפתיחת המסחר בבורסה בת"א היום פקעו האופציות לאפריל על מדדי המעו"ף הבנקים ומדד ת"א-100. אופציות המעו"ף פקעו בשער של 1,440.92 נקודות, האופציות על מדד הבנקים פקעו בשער של 1,309.76 נקודות והאופציות על מדד ת"א-100 פקעו ב-1,250.83 נק'.

היום הפדרל ריזרב יפרסם את החלטת הריבית שלו, וגם אם אינו צפוי לבצע מהלך, הוא עשוי לדבר על התחזיות הכלכליות שלו לכלכלת ארה"ב ועל קצב העלאות הריבית בהמשך השנה. הבנק היפני יפרסם מחר את ההודעה על המדיניות המוניטרית וייתכן שיודיע על עוד תמריצים לשווקים. להערכת רבים, הפד צפוי להעלות את הריבית עוד השנה, כאשר הוויכוח הוא האם יתבצעו 2 העלאות או שמא רק אחת. פעילי השוק יחפשו היום רמזים באשר למועד ההעלאה הבאה, ייתכן כבר בחודש יוני, או דצמבר.

באסיה המדדים ירדו הבוקר על רקע האכזבה מדוחות כספיים שפורסמו לאחר נעילת המסחר בוול סטריט. אפל כאמור פיספסה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על ירידה ראשונה ברווח ובהכנסות מזה 13 שנה. גם טוויטר דיווחה על דוחות מאכזבים ואיביי אמנם רשמה ירידה בתוצאות אך הן עקפו את צפי השוק.

כאמור, פריגו  עלתה אמש בכ-0.2% בוול סטריט, אבל ביום המסחר הקודם בבורסה היא קרסה 19%. גם מניות טבע  ומיילן  צנחו אתמול בת"א והמשיכו את הירידות גם למסחר בוול סטריט.