חברות סלולר לא יוכלו לגבות תשלום מראש בעסקה מתמשכת

זאת מ-1 ביולי ■ משרד התקשורת: "העיקרון הבסיסי הוא כי בעסקה מתמשכת בעל רישיון אינו רשאי לגבות תשלום עבור שירותיו לפני אספקתם"

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

מ-1 ליולי: גבייה בתשלום מראש על-ידי חברות התקשורת בעסקה מתמשכת תיאסר. בהודעה שפרסם היום (ב') משרד התקשורת מודגש כי "העיקרון הבסיסי הוא כי בעסקה מתמשכת בעל רישיון אינו רשאי לגבות תשלום עבור שירותיו לפני אספקתם".

הכוונה היא לחברות סלולר שגובות מראש את התשלום החודשי עבור השימושים בסלולרי (לרוב במתכונת "הכול כלול"). עיקר התלונות של צרכנים בנושא זה היו נגד גולן טלקום, שנוהגת לגבות מלקוחותיה תשלום מראש.

האסדרה אינה מתייחסת לעסקאות חד-פעמיות (על ציוד למשל) או לעסקאות בפריסה לתשלומים. "תשלום מראש אינו נחוץ על-מנת להבטיח תשלום חובות, ובידי בעלי הרישיון מצויים כלים משפטיים טובים כדי לגבות את המגיע להם עבור שירותים שסיפקו", נומק בהודעת משרד התקשורת.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988