דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

חברות סלולר לא יוכלו לגבות תשלום מראש בעסקה מתמשכת

זאת מ-1 ביולי ■ משרד התקשורת: "העיקרון הבסיסי הוא כי בעסקה מתמשכת בעל רישיון אינו רשאי לגבות תשלום עבור שירותיו לפני אספקתם"

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

מ-1 ליולי: גבייה בתשלום מראש על-ידי חברות התקשורת בעסקה מתמשכת תיאסר. בהודעה שפרסם היום (ב') משרד התקשורת מודגש כי "העיקרון הבסיסי הוא כי בעסקה מתמשכת בעל רישיון אינו רשאי לגבות תשלום עבור שירותיו לפני אספקתם".

הכוונה היא לחברות סלולר שגובות מראש את התשלום החודשי עבור השימושים בסלולרי (לרוב במתכונת "הכול כלול"). עיקר התלונות של צרכנים בנושא זה היו נגד גולן טלקום, שנוהגת לגבות מלקוחותיה תשלום מראש.

האסדרה אינה מתייחסת לעסקאות חד-פעמיות (על ציוד למשל) או לעסקאות בפריסה לתשלומים. "תשלום מראש אינו נחוץ על-מנת להבטיח תשלום חובות, ובידי בעלי הרישיון מצויים כלים משפטיים טובים כדי לגבות את המגיע להם עבור שירותים שסיפקו", נומק בהודעת משרד התקשורת.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות