יהודאי רוצה לממש את הפוטנציאל היפני, אלונה ברקת סופגת השראה

וגם: רולף קולר, מנכ"ל לופטהנזה ישראל, מברך את המשלחת הישראלית לאירוויזיון

גבאי, קובאישי ויהודאי / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
גבאי, קובאישי ויהודאי / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

יהודאי רוצה לממש את הפוטנציאל היפני

נשיא פרוטרום מזמין חברות יפניות גלובליות לפעול בישראל

משלחת של הארגון היפני "קייזי דיוקאי", המאגד את המנהלים הבכירים במדינה, הגיעה אתמול (ב') לבית התאחדות התעשיינים בתל-אביב. את פני המשלחת, שבראשה עמד ד"ר יושימיטסו קובאישי, יו"ר מיצובישי כימיקלס, קיבל אורי יהודאי, נשיא פרוטרום והמשנה לנשיא התאחדות התעשיינים.

יהודאי אמר במפגש כי "עד לאחרונה היו שנים של קיפאון בפיתוח היחסים והקשרים העסקיים בין חברות יפניות לישראליות. ביקורו של ראש ממשלת יפן בישראל, שינזו אבה, לפני כשנה, תרם להתעוררות ביחסים בין המדינות".

לדברי יהודאי, כעת שתי המדינות צריכות למצוא את הדרך להפוך התעוררות חיובית זו לתוכניות עבודה אופרטיביות. "לצערי, נכון להיום, כמעט ואין פעילות משמעותית של חברות יפניות גלובליות בישראל. אני מאמין שיש פוטנציאל עצום ביכולת שלנו לשנות מצב זה", אמר.

במהלך ביקורה בארץ נפגשה המשלחת גם עם הנשיא לשעבר, שמעון פרס; רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא; עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה; אבי חסון, המדען הראשי; ואחרים.

גבאי, קובאישי ויהודאי / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
 גבאי, קובאישי ויהודאי / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

הכוכבים של קולר

מנכ"ל לפטהנזה מברך את המשלחת לאירוויזיון

רולף קולר, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל, טרח והגיע הבוקר (ג') לנתב"ג, בכדי לברך אישית את המשלחת הישראלית לאירוויזיון שהמריאה לשטוקהולם, ובראשה חובי סטאר.

רק לפני כשבועיים העיד חובי סטאר על השפלה שחווה בביקורת הדרכונים ברוסיה. הפעם זכה הכוכב הפוטנציאלי לחוויה מתקנת.

כחברת התעופה הרשמית של הנבחרת לאירוויזיון, בירכה לופטהנזה את הנבחרת המוזיקלית על גבי מסכי הצ'ק-אין וקיבלה את פניהם לצלילי השיר הישראלי הרשמי בתחרות, "Made Of Stars". רגע לפני ההמראה אף הוגשה לחובי עוגה חגיגית.

לופטהנזה העולמית, מצידה, פרסמה בימים אלה את תוצאותיה הרבעוניות, בהן מצוין שיפור ה-EBIT בסכום של 244 מיליון אירו.

קולר וסטאר / צילום: שוקה כהן
 קולר וסטאר / צילום: שוקה כהן

הקרנבל של ברקת

אלונה ברקת סופגת השראה ברזילאית

משחק הכדורגל שנערך אמש בין הפועל באר-שבע ומכבי תל-אביב קירב יותר מתמיד את בירת הנגב לתואר האליפות הנכסף, לאחר שהסתיים בתיקו 0:0.

לגמרי בלי קשר, בסוף השבוע האחרון, לפני המשחק, בילתה אלונה ברקת, בעלת הקבוצה, באילת, שם ביקרה במסעדה ברזילאית.

לא ברור אם הדבר העניק לה ולקבוצה השראה מסוימת למשחק, אבל משפחת ברקת, שנצפתה יחדיו במסעדת "קאזה דו ברזיל", דאגה לתעד את המאורע. עכשיו נשאלת השאלה האם הם ישובו לשם אם וכאשר תהיה סיבה לחגיגות. 

משפחת ברקת / צילום: שחר טל
 משפחת ברקת / צילום: שחר טל

זה שנשאר וזה שהולך

דל ו-EMC משיקות את השם החדש של החברה

באוקטובר האחרון התבצעה בעולם ההיי-טק מגה עסקת ענק, במסגרתה רכשה ענקית המחשוב Dell את חברת אחסון הנתונים EMC, בעבור לא פחות מ-67 מיליארד דולר.

אתמול עם פתיחת כנס EMC World 2016 בלאס וגאס, נפגשו על הבמה היו"רים והמנכ"לים של שתי החברות - מייקל דל וג'ו טוצ'י.

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל Dell, שבמסגרת העסקה ישלם יחד עם שותפתו, קרן Silver Lake כ-33 דולר לכל מניית EMC, חשף את שמה של החברה המחודשת שהוא יעמוד בראשה. מעתה אל תגידו "דל", תגידו "דל טכנולוגיות" (Dell Technologies).

אגב, השם "EMC" ישאר בחטיבת הפתרונות לשוק הארגוני, אשר תיקרא מעתה "Dell EMC". הפתרונות הפונים לשוק הצרכני, העסקי והמוסדי, ימשיכו וייקראו Dell.

באירוע הודיע ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC, על סיום תפקידו מיד עם השלמת העסקה. "זו הפעם האחרונה שאני מופיע", הוא אמר לקהל לפני שירד מהבמה.