סטוקר: כך נראה תיק הנוסטרו של בנה"פ ב-2016

הבנק מחזיק 48 מניות ותעודות סל בחו"ל בהיקף של 216 מיליון דולר ■ 39% מתיק הנוסטרו הוא ב-5 מניות בלבד: צ'ק פוינט, ווירפול, גזית גלוב, אבן קיסר וטאואר

סטוקר לוגו
סטוקר לוגו

נכון לסוף הרבעון הראשון של 2016, היקף ההחזקות של בנק הפועלים במניות ותעודות סל הנסחרות בארה"ב הסתכם ב-216 מיליון דולר - כך עולה מנתונים שחושף היום (ד') אתר סטוקר.

תיק הנוסטרו, החשבון בו מנהל הבנק את יתרת המזומנים שלו, כולל החזקה ב-48 ניירות ערך ותעודות סל. 5 המניות המובילות אותן מחזיק בנק הפועלים בתיק הנוסטרו הן צ'ק פוינט , ווירפול , גזית גלוב , אבן קיסר  וטאואר  , המהוות 15.4%, 8.3% ו-7.1%, 4.8% ו- 3.4%, בהתאמה, מסך היקף התיק וביחד כ-84 מיליון דולר.

נציין כי על אף המלצת "קנייה" של מחלקת המחקר של בנק הפועלים למניית טאואר במחיר יעד של 21 דולר למניה, ברבעון האחרון לא קנו מנהלי תיק הנוסטרו מניות טאואר למרות שמניית החברה נסחרת משמעותית מתחת למחיר היעד. בבדיקה שערך סטוקר לאחרונה דווקא התגלה כי למרות המלצת הקנייה, בנק הפועלים מכר מניות טאואר, למרות שמחיר היעד כאמור רחוק ממחיר היעד של מחלקת המחקר של הבנק.

מניות נוספות המוחזקות על ידי הבנק הן: ענקית החיפוש אלפאבית , לשעבר גוגל בהיקף של 2.3 מיליון דולר; בנק ההשקעות ג'י פי מורגן  בהיקף של 1.9 מיליון דולר; חברת התוכנה לתחום הפארמה מקסון (MCK), בהיקף של 1.4 מיליון דולר; וחברת ויזה  בהיקף דומה.

כאמור, 55% מתיק הנוסטרו, כ-119 מיליון דולר, מוחזק בתעודות סל, כשיותר ממחצית הסכום, כ-66 מיליון דולר מוחזק ב-5 תעודות סל העוקבות אחר סקטור הרפואה, יזמיות הנדל"ן למגורים, חברות הטכנולוגיה וחברות ביצוע הבניה בארה"ב וכן תעודת סל העוקבת אחר הכלכלה הגרמנית.

מניתוח השינויים הבולטים בתיק הנוסטרו של הבנק ביחס לרבעון הרביעי של 2015, ניתן לציין שעל אף שצ'ק פוינט היא עדיין ההחזקה הגדולה של הבנק, במהלך הרבעון נמכרו כ-59 אלף מניות בהמשך למכירה של 100 אלף מניות ברבעון לפני. בנוסף, הבנק חיסל השקעה ביצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס ומנגד רכש פוזיציה של 10.3 מיליון דולר בחברה הישראלית אבן קיסר.