הבורסה בת"א סגרה בעליות; טבע קפצה 3.7% לאחר הדוחות

מגמה חיובית ברוב בורסות אירופה ובוול סטריט ■ דיווחים בחו"ל: ישראל קרובה מתמיד לחתום על עסקת יצוא גז לטורקיה ■ דוחות טובים לטבע

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

יום תנודתי היום (ב') בבורסה בתל-אביב נסגר בעליות שערים. ברקע, מגמה חיובית ברוב בורסות אירופה וכן בוול סטריט. מניות הגז וכן טבע משכו היום את רוב תשומת הלב של המשקיעים. מחזור המסחר הסתכם ב-1.43 מיליארד שקל. 

 

במיטב דש מעריכים כי הפד לא יעלה את הריבית בישיבתו הקרובה בחודש הבא, וכותבים כי "הסנטימנט בשווקים הפיננסיים די שלילי בתקופה האחרונה. אנחנו קרובים למצב בו המשקיעים כבר 'מיצו' את 'שלב השמחה' מההערכה שהריבית בארה"ב לא תעלה כל כך מהר ועברו להיות מודאגים ממצב הכלכלה האמריקאית ומהבעיות האחרות. יחד עם זאת, הבעיות הללו עדיין לא מספיק גדולות כדי הפד יתהפך ויתחיל שוב בפעולות הרחבה מוניטארית שימשכו את השווקים".

בסין פורסמו אתמול נתוני מאקרו חלשים, המאותתים על המשך האטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. היצוא מהמדינה ירד בחודש החולף ב-1.8%, עדות נוספת כי מאמצי הממשל לאושש את הכלכלה ולהגביר את קצב הצמיחה לא מצליחים לעת עתה.

"בורסת הניחושים" של ריבית הפד: מבולבלים? גם האנליסטים

ישראל קרובה מתמיד לחתום על עסקת יצוא גז לטורקיה - כך עולה מדיווחים בעיתונות הטורקית והעולמית, וכך גם טען שר האנרגיה יובל שטייניץ בריאיון שהעניק בסוף השבוע לסוכנות הידיעות "בלומברג". טורקיה מעוניינת לצרוך מחצית מכמות הגז בלווייתן החל משנת 2020. בשלב שני, ייתכן כי הוא יגיע משם באמצעות צינור לאירופה. נציין את רציו , אבנר  ודלק קידוחים .

אלביט מערכות  הודיעה היום כי החברה הבת בארה"ב קיבלה מחיל הים האמריקאי חוזה במחיר קבוע של 7.5 מיליון דולר, לביצוע התאמות במטוסי C-26 של בית הספר לטייסי ניסוי. שדרוג המטוסים יתבצע בסן אנטוניו, טקסס, ויושלם עד חודש ספטמבר 2016.

 

טבע , דיווחה על הכנסות של 4.81 מיליארד דולר ברבעון הראשון, מעל צפי האנליסטים בשוק אך ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. הרווח הנקי הסתכם ב-1.2 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]