זינוק של 150% ברווחי אמות ל-122 מיליון שקל

הכנסות החברה מקבוצת אלוני חץ עלו ב-5% ■ המנכ"ל, אבי מוסלר: "מציגים צמיחה בכל הפרמטרים"

אבי מוסלר מנכל אמות השקעות / צלם: איל יצהר
אבי מוסלר מנכל אמות השקעות / צלם: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב אמות  ממשיכה ליהנות מתוצאות כספיות חיוביות, והבוקר סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם שיפור של 5% בהכנסותיה, שהגיעו ל-144 מיליון שקל, וזינוק של כ-150% ברווחיה, שהסתכמו ב-122 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני אמות הצליחה להגדיל את הכנסותיה בזכות נכסים חדשים ואכלוס שטחים פנויים בנכסיה. הרווח התפעולי שלה צמח ב-60% ל-119 מיליון שקל, בין היתר אחרי שברבעון המקביל ב-2015 סבלה מירידת שווי בנכסיה בהיקף של 37 מיליון שקל עקב ירידת מדד המחירים לצרכן אז בשיעור חריג של 1.6%. בנוסף נהנתה מצמצום הוצאות המימון שלה, בעיקר בהשפעת שינויי המדד וכן משיפור חלקה ברווחי חברות מוחזקות.

אמות, מקבוצת אלוני חץ שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, מחזיקה ב-100 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של 1.2 מיליון מ"ר (חלק החברה), מרביתם ממוקמים במרכז גוש דן ומושכרים ליותר מ-1,600 שוכרים בשיעור תפוסה של 97%. במקביל לדוחות הודיעה אמות על חלוקת דיבידנד של 57 מיליון שקל. על רקע הדוחות, מניית אמות ריכזה היום מחזור מסחר גדול מהרגיל והתחזקה בכ-0.5%-1%. מתחילת השנה התחזקה המניה ב-12% ומשקפת לאמות שווי המתקרב ל-4 מיליארד שקל.

מגדל אטריום כמעט מלא

לגבי מגדל אטריום שאמות מקימה במתחם הבורסה ברמת גן, החברה מעדכנת בדוחות כי היא ממשיכה להתקדם עם חוזי השכירות שם, וכי היא נמצאת בשלבי שיווק של כ-52 אלף מ"ר (כ-90% משטחי הנכס), מתוכם 66% חוזים חתומים, בדמי שכירות שנתיים של כ-72 מיליון שקל. מגדל אטריום, שבנייתו החלה ב-2011, ממוקם לא רחוק מתחנת הרכבת וכולל שטחי משרדים של כ-57 אלף מ"ר ובמהלך הרבעון הראשון מוין מנכס בהקמה לנדל"ן מניב.

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות, מסר היום כי "אנו מציגים ברבעון הראשון לשנת 2016 צמיחה בכל הפרמטרים. המגמות שאפיינו את 2015 נמשכות גם בשנה זו, גידול ב-NOI, ב-FFO, ב-FFO למניה זאת תוך שמירה על אחוזי תפוסה גבוהים". בבית ההשקעות אפסילון ציינו היום כי "אמות ממשיכה להציג דוחות מצוינים עם שיפור במרבית הפרמטרים הפיננסיים. למרות הסקפטיות ששוררת בשוק, מגדל אטריום כבר מושכר בשיעור של כ-90%".