משרדי האנרגיה והחקלאות בודקים: גז טבעי בחקלאות

המשרדים החלו בסקר שבודק את פוטנציאל הביקוש לגז טבעי במגזרים אלו, ועד סוף השנה צפויים לפרסם את מסקנותיו ואת תוכנית היישום

חקלאות ליצוא. השוק האירופי הוצף בתוצרת מקומית / צילום: תמר מצפי
חקלאות ליצוא. השוק האירופי הוצף בתוצרת מקומית / צילום: תמר מצפי

האם הגז הטבעי יגיע למגזר החקלאי והכפרי? זו השאלה שאותה בוחנים בימים אלו משרדי האנרגיה והחקלאות. המשרדים החלו בסקר שבודק את פוטנציאל הביקוש לגז טבעי במגזרים אלו, ועד סוף השנה צפויים לפרסם את מסקנותיו ואת תוכנית היישום.

דגש עיקרי בסקר יינתן על היתכנות הגדלת רווחיות החקלאים כתוצאה מהמעבר לשימוש בגז טבעי ואיתור החסמים למימוש פוטנציאל הביקוש. הבדיקה תיעשה במתחמים חקלאיים שונים, ביניהם לולים, פטם, חממות, בתי קירור ואריזה, גידול פטריות, חיטוי בקיטור, שימוש בכלי רכב - טרקטורים ממונעים בגז טבעי, מערכות קו-גנרציה ובריכות דגים. על בסיס הסקר תוכן כאמור תוכנית לאומית לשילוב הגז הטבעי בסקטור החקלאי.

"מטרת התוכנית היא להגדיל את השימוש בגז טבעי במגזר החקלאי והכפרי, בעיקר בפריפריה וביישובים המרוחקים, ושילוב הגז הטבעי בסקטורים שעדיין לא החלו להשתמש בגז טבעי", אומר מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור. "אם יתברר כי קיים ביקוש במגזרים אלו, הם יחוברו לרשת חלוקת הגז".

מרידור הוסיף כי המשרד בודק גם את חיבור משקי הבית לגז טבעי. "בירושלים זה נראה כרגע הכי רלוונטי, כי הוצאות האנרגיה של הבתים שם בחורף יכולות להגיע גם ל-30 אלף שקל, אך ייתכן כי ניתן גם להגיע עם גז טבעי לבתים שנמצאים בעיקר בשכונות חדשות שטרם נפרסו בהן תשתיות".