"בוא נעוף": אפליקציה תציע דילים של חבילות נופש וטיסות

השטיח המעופף השיקה אפליקציה חינמית בשם BoNaUf המציעה דילים ברגע האחרון ■ היעדים העיקריים: אגן הים התיכון ומדינות שונות באירופה ■ בין הדילים שמצאנו: חבילה לבורגס ב-100 דולר

צילום מסך אפליקציית בוא נעוף
צילום מסך אפליקציית בוא נעוף

על בסיס העובדה שהישראלים אוהבים לשלם פחות (ולמה לא בעצם), הושקה היום (ד') אפליקציה חינמית מבית השטיח המעופף ושמה BoNaUf (בוא נעוף), שתציע דילים של חבילות נופש ושל טיסות שנותרו במלאי. הרעיון הוא שהדילים מוצעים בימי רביעי בלבד, מרביתם לספונטניים בנפשם, וברוחם היות שמועד הנופש מתרחש בימים הסמוכים להצעה.

הדילים המוצעים כוללים, למשל, מלאי של חבילות ושל טיסות שלא נמכרו באותו שבוע, על בסיס הרציונל שהספק לא ירצה להספיד על דיל שרכש מראש, כשהיעדים העיקריים הם אגן הים התיכון ומדינות שונות באירופה. בימי רביעי האפליקציה "מתעוררת" ומציעה חבילות וביתר ימי השבוע היא רדומה - והיא תאפשר לקבל תזכורות.

כמצופה, כמות המקומות בכל אחת מההצעות היא מוגבלת, ולכן כדאי להיות מוכנים בשעות הבוקר המוקדמות. מה הציעה האפליקציה היום למשל? נופש 4 לילות ברודוס (22-26 במאי) במלון רודוס פאלאס (5 כוכבים) החל מ-357 דולר ליחיד בחדר זוגי כולל טיסות של אגאן - המקומות להזמנה זו אזלו כבר בשעות הצהריים. דיל אחר כולל 4 לילות באיה נאפה במלון דירות במחיר של החל מ-300 דולר (על בסיס לינה בלבד בדירת סטודיו), חבילה בפראג הכוללת טיסה ומלון בדרגת 3 כוכבים (שלא ממוקם במרכז) שתעלה החל מ-200 דולר לאדם. מי שהשקים קום יכול היה למצוא חבילה ב-100 דולר לבורגס, כולל מלון בדרגת 4 כוכבים, על בסיס חצי פנסיון (22-26 במאי) - חבילה דומה עלתה כ-250 דולר באתרים מתחרים.

טיסה בלבד אפשר למצוא במחיר של 100 דולר, לדוגמה טיסה טיסה לבאטומי עם סאנדור בתאריכים 23-27 במאי - טיסה כזו נמכרה ב-200 דולר באתרים אחרים. לא כל ההצעות רלוונטיות לספונטיים בלבד: חלק מהטיסות שהוצעו באפליקציה היום כללו גם נופש לעוד כשבועיים. כך, למשל, טיסה למדריד עם אייר אירופה ב-29 במאי עד 3 ביוני תעלה 200 דולר, לעומת כ-500 דולר באתרים אחרים.

יש לציין כי גם המזמינים באתר השטיח המעופף ולא דרך האפליקציה עשויים לשלם בעשרות ובמאות אחוזים יותר מאשר המחירים הייחודיים למזמינים דרך 'בוא נעוף'. אף שמבדיקותינו ההצעות משתלמות בהחלט - ככלל אצבע בענף התיירות - תמיד כדאי להשקיע עוד כמה רגעים ולהשוות להצעות של אתרים מתחרים - לפעמים תמצאו הפתעות דווקא במקום שלא חיפשתם.

בשלב זה האפליקציה לא כוללת דילים לנופש בישראל, אולם בעתיד ככל הנראה שגם דילים כאלה ישולבו בה. כדאי לזכור שחלק מהדילים כוללים אישור מיידי ושחלקם מצריכים בדיקה מול הספקים - כך שאין ודאות עד אשר מתקבל אישור סופי מבית המלון. כדי לבצע את ההזמנה, עוברים לעמוד האינטרנט של השטיח המעופף ושם מתבצע כל התהליך - עדיין מהנייד ובפשטות.

נציין כי רוב העסקאות כוללות טיסות צ'רטר ולכן בשונה מטיסות לואו קוסט הדילים המוצעים כוללים כבודה (אלא אם מפורט אחרת). זהו הדין גם לגבי מזון המוגש בטיסה - במידה שהטיסה לא כוללת כיבוד, תמצאו על כך הערה בפירוט ההצעה.

באשר לתנאי הביטול שמופיעים רק לאחר הזנת פרטי המזמין - דילים של הרגע האחרון לא ניתן לבטל, אולם בהתאם לחוק הגנת הצרכן, הזמנות שמועד הטיסה שלהן הוא לפחות 7 ימים קדימה ניתן לבטל (כולל דמי ביטול של 5% כקבוע בחוק).

לא מעט אפליקציות מציעות דילים של הרגע האחרון ובהן חוליו והידן פלייסט. ב'בוא נעוף' רוב הדילים מתייחסים לחבילות הכוללות טיסה, מלון והעברות. טל חזן, מנכ"ל האפליקציה, מסביר: "כחברת תיירות החוכרת מטוס, נרצה לייצר בכל מקרה תפוסה מלאה ולכן אנו מציעים לנופש הישראלי את המחיר המשתלם ביותר שיש בשוק לאותה נקודת זמן".