UBS: מיילן שוב העלתה את מחיר התרופה המקורית EpiPen

בשנת 2015 הכנסות מיילן מהתרופה הגיעו ל-1 מיליארד דולר ■ ב-UBS מציינים שמיילן העלתה את מחיר התרופה ב-14.9% באמצע חודש מאי, אחרי שתי העלאות מחיר - כל אחת בשיעור של 14.9% - במאי ובנובמבר 2015

הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג
הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג

הדיון בנושא העלאת מחירי התרופות עלה לכותרות בחודשים האחרונים בארה"ב, על רקע הבחירות לנשיאות. ההערכות המקובלות הן שלחברות התרופות, שבעבר צמחו גם באמצעות העלאת מחירים, יותר קשה היום להעלות מחירים. ובכל זאת, עליית המחירים לא נעצרה לחלוטין. בבנק ההשקעות UBS עוקבים מקרוב אחרי העלאות המחירים בארה"ב, ומהדיווח האחרון שלהם בנושא, שפורסם בסוף השבוע, עולה כי מיילן העלתה שוב את מחיר תרופת הדגל שלה -EpiPen.

התרופה המקורית, זריקה שמיועדת לטיפול באלרגיות חמורות, תורמת משמעותית לתוצאות הפיננסיות של מיילן: בשנת 2015 הכנסות מיילן מהתרופה הגיעו ל-1 מיליארד דולר. האנליסט מארק גודמן מ-UBS מציין שמיילן  העלתה את מחיר התרופה ב-14.9% באמצע חודש מאי, אחרי שתי העלאות מחיר - כל אחת בשיעור של 14.9% - במאי ובנובמבר 2015. אפיפן הגיעה למיילן כחלק מרכישת חברת מרק הגרמנית בשנת 2007.

בחודשים האחרונים מיילן נהנתה משתי מגמות חיוביות הקשורות לתרופה: מצד אחד, עיכוב נוסף בהשקת גרסה גנרית לתרופה על-ידי טבע, ומצד שני, הסרה מהמדפים של תרופה מתחרה שמשווקת חברת סאנופי. במקביל עלה גם מחיר התרופה Perforomist של מיילן - תרופה מתחום הנשימה, עם קצב מכירות שנתיות של 105 מיליון דולר. המחיר עלה ב-4.5%, ולפי נתוני UBS, מיילן העלתה את מחיר התרופה מדי רבעון בשנה האחרונה.

מיילן, המנוהלת על-ידי הת'ר ברש, נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של ת"א ושווי השוק שלה הוא 21.1 מיליארד דולר.