הבורסה סגרה בעליות; מניות הגז קפצו עד 3%, טבע ירדה

מגמה חיובית במסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש יוני ללא שינוי

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') במגמה חיובית לאחר פתיחת מעורבת, על רקע עליות שערים במסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט. המשקיעים הגיבו להודעת הריבית של בנק ישראל ולהערכות לגבי הריבית בארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל. 

 

הסוחרים בעולם ממשיכים להפוך באפשרות כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בארה"ב כבר בחודש הבא. זאת, בייחוד על רקע נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים לצד הפרוטוקולים של ישיבת הריבית הקודמת, שחשפו כי מרבית חברי הפד תומכים בהעלאת ריבית אם השיפור הכלכלי יימשך.

עם זאת, עדיין ישנם אנליסטים שסבורים כי הפד ידחה את העלאת הריבית בשל משאל העם בבריטניה שמתקיים ימים ספורים לפני ההחלטה ועלול לגרום לתנודתיות בשווקים הפיננסים. בכירי הפד שהתראיינו אתמול לכלי התקשורת בארה"ב אמרו כי סביר יהיה להעלות את הריבית השנה פעם אחת בלבד, נתון ששוב מבלבל את המשקיעים ששינו את תחזיותיהם בשבועות האחרונים מספר פעמים בשל התבטאויות של בכירי בבנק המרכזי.

ובישראל, אין הפתעות בגזרת הריבית: בנק ישראל, כצפוי, החליט להותיר את הריבית בחודש יוני ללא שינוי על 0.1%.

הודעת הריבית תופסת את הכלכלה הישראלית בנקודה בה הצמיחה ברבעון הראשון של השנה נמצאת בקצב בעייתי של 0.8% ובמקביל האבטלה, הנתון המרכזי בקביעת מדיניות מוניטרית בעולם המערבי, יורדת ל-4.9% מכוח העבודה של המשק. לכאורה, בנק ישראל אמור היה להגיב לנתוני הצמיחה הנמוכים ולהוריד את הריבית אולם המחיר של מהלך כזה עלול להיות קשה מאוד לשוק הנדל"ן ולכן בנק ישראל מעדיף להמתין לדיוני תקציב המדינה, שם אולי תוציא עבורו הממשלה את הערמונים מהאש.

 

עונת הדוחות בעיצומה, ואתמול היו אלה שטראוס , סלקום  ופרטנר  שהציגו תוצאות כספיות רבעוניות.

היום סיכמה פרוטרום  את הרבעון החולף עם עלייה של 7% בהכנסות לשיא של 257.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על עלייה מינורית ברווח הנקי ל-26.4 מיליון דולר.

אפריקה  הוסיפה להיסחר על רקע המגעים להסדר חוב בקבוצה, שני במספר בשנים האחרונות. המצב ברוסיה הוביל את החברה להבין שלא תוכל לעמוד בתשלומי החוב שלה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]