חב' לישראל זכתה לביקושי עתק וגייסה 1.4 מיליארד ש'

החברה ביקשה לגייס כ-750 מ' ש', אך בשל ביקושי העתק הגדילה את הגיוס ■ בסדרת האג"ח השקלית היא גייסה 680 מ' ש' בריבית של 3.85% ■ בסדרה הדולרית היא גייסה 490 מ' ש'

השלב המוסדי בגיוס העתק של החברה לישראל  הסתיים היום (ג'). החברה ביקשה לגייס כ-750 מיליון שקל, אך בשל ביקושים של מעל 1.7 מיליארד שקל הגדילה את הגיוס ל-1.4 מיליארד שקל - כך נודע ל"גלובס". למעשה, החברה חצתה את רף הגיוס של מיליארד שקל, שנחשב לגבוה מאוד בזירת הגיוסים המקומית. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.איי, לאומי פרטנרס וברק קפיטל חיתום.

החברה מציעה שתי סדרות אג"ח  - סדרה 10 שקלית שאינה צמודת מדד, וסדרה 11 דולרית. בסדרה 10 גייסה החברה 680 מיליון שקל והיא נושאת ריבית של 3.85%. בסדרה הדולרית גייסה החברה 490 מיליון שקל בריבית של 5%.

שתי סדרות האג"ח הן במח"מ של 5.35 (הסדרה השקלית) ו-5.25 (הסדרה הדולרית). ריבית האג"ח בשתי הסדרות תשולם פעמיים בשנה וקרן האג"ח תשולם ב-6 תשלומים שנתיים בסוף כל חודש מאי החל מ-2019 ועד ל-2024.

דירוג שתי סדרות האג"ח שניתן על ידי מעלות עומד על A+ עם אופק שלילי. יש לציין כי כפי שפורסם ב"גלובס", החברה לישראל התחייבה בשטר הנאמנות שלא לבצע כל השקעות חדשות ולהשתמש בכסף למימון השקעות קיימות ומיחזור חובות בלבד.

המכרז שהתקיים היום הוא על הריבית, כשבין המשקיעים לחברה היה מאבק כוחות לא מבוטל. החברה מעוניינת לנצל את עוצמת שוק ההנפקות ולהנפיק במרווח של 200-300 נקודות מהממשלתי המקביל, אולם המשקיעים חוששים שבמרווחים כאלה יאלצו לרשום הפסדים לאחר ההנפקה ולכן הם מעוניינים במרווח המקסימלי שעומד כיום על 350 נקודות מעל הממשלתי המקביל.

הריבית המקסימלית שהייתה מעוניינת החברה לישראל לשלם עמדה על 4.45% בסדרה השקלית ו-5.45% בסדרה הדולרית. ריבית זו משקפת תשואה מקסימלית של 4.6% בסדרה השקלית ו-5.65% בסדרה הדולרית.

החברה לישראל, לאחר הפיצול מקנון, מחזיקה למעשה בשתי החזקות מרכזיות: בזן וכיל. החברה למעשה מעוניינת לשלם את האג"ח באמצעות דיבידנדים מכיל, כשההערכות הן שלמרות הדוחות הלא מרנינים של החברה היא תוכל לחזור ולשלם דיבידנים בשנים הקרובות.

זאת ועוד, בשוק ההון מעריכים כי במידה וכיל לא תשלם דיבידנדים הרי שהחברה לישראל תוכל לממש חלק מהחזקותיה בחברה כדי לשלם את האג"ח. יש לציין כי ברוד שואו שקיימה החברה בשבועות האחרונים הועלו הערכות כי בזן, אם מצבה הכספי ימשיך להתאושש, תוכל להתחיל לשלם דיבידנדים, מה שיחזק את מצבה של החברה לישראל בשנים הקרובות.

כפי שנכתב ב"גלובס" החברה לישראל מתחייבת שלא לבצע כל השקעות חדשות כל עוד שתי סדרות האג"ח שמונפקות היום לא נפרעות במלואן. החברה לישראל מדגישה כי השקעות חדשות לא יבוצעו בשום דרך לרבות בדרך של הלוואות בעלים במישרין או בעקיפין על ידה ועל ידי החברות הבנות שנמצאות בבעלותה המלאה.