פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים עתר לבג"ץ נגד סלינגר וסוויפטנס

מבקש לבטל את חיובן של סוכנויות הביטוח לנפק דוחות פרודוקציה המשמשים להצגת מידע עדכני למבוטחים באמצעות המסלקה הפנסיונית, וטוען כי החיוב הוטל ע"י סלינגר בחוסר סמכות

דורית סלינגר / צילום: אוריה תדמור
דורית סלינגר / צילום: אוריה תדמור

פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים, שמאגד בתוכו את סוכנויות הביטוח הגדולות, בישראל עתר היום (ד') לבג"ץ נגד הממונה על אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, ונגד חברת "סוויפטנס" המפעילה את המסלקה הפנסיונית, בבקשה לבטל את הטלת "מס המסלקה".

העותרים מבקשים לבטל את חיובן של סוכנויות הביטוח לנפק דוחות פרודוקציה המשמשים להצגת מידע עדכני למבוטחים באמצעות המסלקה הפנסיונית, וטוענים כי החיוב הוטל בחוסר סמכות על-ידי סלינגר. 

ובמלים אחרות, עניינה של העתירה בחיוב לתשלום למסלקה בגין "דוחות פרודוקציה", שהם דוחות המציגים את תמונת המצב הפנסיונית של הלקוח בחברת ביטוח או קרן פנסיה. הדוחות משמשים את מנהלי ההסדרים לצרכים שונים לרבות הנגשת המידע ללקוחות באמצעות אתרי אינטרנט המרכזים את כלל החיסכון הפנסיוני של הלקוח המנוהל באמצעותן.

העותרים טוענים כי הטלת החיוב לקבלת דוחות פרודוקציה מהמסלקה, לא זו בלבד שאינה בסמכות הממונה, אלא שהיא מטילה הלכה למעשה "מס מסלקה" על סוכנויות ניהול ההסדרים הפנסיוניים, וזאת בסכומים שעלולים להגיע למאות אלפי שקלים בשנה.

לטענת הסוכנויות, תוצאת החיוב האמור היא העלאה משמעותית בעלויות ניהול החיסכון הפנסיוני ובכלל זה במתן השירות ללקוח. בסופו של יום, הם טוענים, עלויות אלה יגולגלו על הלקוחות - דבר שעומד בניגוד למטרה המוצהרת של הממונה על שוק ההון להוזלת דמי הניהול במוצרים הפנסיוניים.