שר הפנים אישר העברת 1,800 דונם ממועצת משגב לסכנין

השטח שיועבר לתחום השיפוט של סכנין ישמש כאזור תעסוקה משותף למשגב וסכנין , שכונות מגורים ופארק עירוני משותף

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

שר הפנים, אריה דרעי, אישר העברת 1,800 דונם מהמועצה האזורית משגב לסכנין. בכך קיבל השר דרעי את מרבית המלצות ועדת החקירה לשינוי גבולות בין העירייה למועצה האזורית. מדובר בוועדה שהוקמה בנובמבר 2013, בראשה עמד פרופ' ערן רזין וחברי הוועדה וחבריה היו יהודה וולמן, צופיה סנטו ורקאד טאפש ז"ל.

הסיבה להקמת הועדה הייתה גידולה הדמוגרפי של סכנין, וטענות לחוסר קרקעות לפיתוח בשטחה. נציין כי העירייה הגישה כמה פעמים בקשות להרחבת שטח שיפוטה וועדה קודמת שהוקמה על ידי משרד הפנים בינואר 2004, בראשותו של פרופ' גדעון ביגר, המליצה בשנת 2005 על העברת שטחים אך המלצותיה לא התקבלו ולא יושמו.

לאור אי יישום המלצות הוועדה, פנתה סכנין למשרד הפנים בבקשה מחודשת בשנת 2012 וכאמור, בנובמבר 2013 מונתה הוועדה החדשה. המלצות הוועדה שאומצו על ידי שר הפנים מציעות כי ב-1,800 הדונמים שיעברו לשטח השיפוט של סכנין יפותח אזור תעסוקה משותף, שכונות מגורים ופארק עירוני משותף.

"סכנין היא עירייה בעלת צורכי פיתוח משמעותיים בטווח הקצר והארוך, תוספת שטחי השיפוט בהיקף של כ-1,800 דונם יהפכו אותה בתוך שנים ספורות לעירייה איתנה עם אזור תעשייה עתידי משותף עם משגב, פארק עירוני ושכונות מגורים חדשות, שינוי הגבולות הוא מפתח לצמצום פערים בין רשויות מקומיות", כך השר דרעי עם קבלת ההחלטה לאמץ את המלצת הועדה.