צפו: לא תאמינו מה האיש הזה עשה תוך כדי נהיגה בפקק

תיעוד שעלה לאחרונה לרשת מציג נהג שנתפס מנמנם מאחורי ההגה במכונית טסלה מודל S ■ התיעוד הצית דיון סוער בארה"ב בדבר הצפוי לנו בעידן המכונית האוטונומית ■ צפו בקטע ובסיפור שמאחוריו

נרדם המכונית טסלה בנסיעה / צילום: מהוידאו
נרדם המכונית טסלה בנסיעה / צילום: מהוידאו

בסרטון קצר שעלה לאחרונה לרשת ושזכה כבר ל 1.2 מילון צפיות נראה אדם שנוהג במכונית מדגם טסלה-אס (3?), אשר מפלס את דרכו בעומס התנועה תוך כדי מה שנקרא שינה עמוקה.

אז האם זה מה שצפוי לנו בעידן הרכב האוטונומי שחברת טסלה כידוע היא אחת החלוצות בו? יכול להיות, אבל הנהג הזה ממש מקדים את זמנו שכן לא מדובר ברכב אוטונומי אלא ברכב עם מערכת טייס אוטומטי שיכול, בתנאים מסויימים, לקחת פיקוד על הרכב, כל זאת תחת השגחה מלאה של הנהג.

ראשי טסלה, שהסרטון הגיע גם אליהם, מסרו בתגובה שהחברה הטמיעה במערכות החדשות שלה חיישנים בתוך ההגה בדיוק למצב כזה שבו הנהג מוריד את הידיים מההגה. המערכת מבטלת באופן מיידי את פעולת הנהג האוטומטי והרכב מאט את עצמו בהדרגה עד שהוא עוצר ומפעיל את אורות האזהרה.

עד כאן הכל טוב ויפה. ואולם, בסרטון נוסף שעלה לרשת ושזכה גם הוא למספר לא מבוטל של 500 אלף צפיות, ניתן לראות נהג של מכונית מרצדס אס קלאס, שמצא דרך מקורית לעקוף את מנגנון החיישנים הכה מתוחכם, שפועל גם בדגם של מרצדס, בפתרון טכנולוגי מבריק. הוא, כפי שאתם יכולים לראות, הדביק פחית משקה קל על ההגה, וכך בעצם מבטל את מנגנון הבטיחות ומנמנם את דרכו בשלווה.

כבר באוקטובר 2015 חשפה טסלה את מערכת ה"טייס האוטומטי" שלה שמאפשרת לדגם האס 3 לבצע פעולות מסוימות כמו חנייה לדוגמא לגמרי בעצמו. אלון מאסק, הבעלים של טסלה, הזהיר כבר אז שאמנם מדובר במערכת המתקדמת ביותר על הכביש, אבל היא עדיין לא פוטרת את הנהג מאחריות. 

רכבים אוטונומים לחלוטין, כך אומרים, צפויים לעלות על הכביש רק בעוד שלוש שנים מהיום, אבל יש כאלו שכנראה קשה להם לחכות.