הכנסת אישרה את מינוי ליברמן לשר ביטחון

הממשלה התרחבה ברגע אחד: מליאת הכנסת הצביעה בעד מינוי שרי ישראל ביתנו - ליברמן ולנדבר - וגם בעד צירוף ח"כ צחי הנגבי כשר ללא תיק ■ ליברמן צפוי להיכנס לתפקידו לאחר חפיפה קצרה

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

ליברמן בדרך לקריה: מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') סופית את מינויו של ח"כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון - ובכך הפכה את צירוף מפלגת "ישראל ביתנו" לממשלה לרשמי. ליברמן צפוי להיכנס רשמית לתפקידו לאחר חפיפה קצרה. כמו כן המליאה אישרה את מינויה של ח"כ סופה לנדבר לשרת הקליטה במקום זאב אלקין - שצפוי לקבל תיק אחר כפיצוי.

55 חברי כנסת תמכו במינויו, לעומת 43 בלבד שהתנגדו. ח"כ בני בגין מהליכוד, שהתנגד פומבית למינוי, נמנע בהצבעה. ליברמן צפוי גם להתפטר מהכנסת במסגרת "החוק הנורווגי" ולפנות את מקומו ליוליה מלינובסקי.

שר נוסף שמצטרף לממשלה הוא ח"כ צחי הנגבי. הנגבי קיבל תפקיד של שר ללא תיק (שר במשרד ראש הממשלה) עם סמכויות לעסוק בנושאי חוץ וביטחון.

הבוקר, לאחר שנפתר המשבר הקואליציוני בין הליכוד לבין הבית היהודי, אישרה הממשלה את המינויים. בישיבת הממשלה השרים הצביעו פה אחד בעד מינוי ליברמן לתפקיד הרם.

אמש קיבל ראש הממשלה נתניהו את הצעת הפשרה של שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), לפיה ראש המטה לביטחון לאומי יעדכן את חברי הקבינט בהתפתחויות מדיניות וביטחוניות. בכך תם המשבר הקואליציוני שסיכן את הרחבת הממשלה.