מיזם אונליין חדש מציע לאסוף עבורכם את החבילה מהדואר

השירות מוצע ע"י אפליקציה חדשה המכונה Mego ■ המחיר: 19 שקל לחבילה ועוד 5 שקלים לכל חבילה נוספת ■ בשלב הראשון השירות יפעל באזור המרכז בלבד

ממצאי המחקר של eBay שפורסמו אתמול (ג') ב"גלובס"  מלמדים כי 95% מהגולשים הישראלים רוכשים אונליין. מדובר בנתון מדהים שיכול היה לגדול - גם במספר הרוכשים וגם בהיקף הקניות באינטרנט, אילולא חסם שהזכירו הגולשים עצמם בסקר: 26% טענו כי אחד מחסרונות הקנייה אונליין הוא איסוף החבילה מהדואר.

אם לא די בכך, ישנם ב-eBay מוכרים שכבר לא שולחים חבילות לישראל כשהם מנמקים זאת בבעיות שנתקלו בעצמם מול דואר ישראל.

בדואר כמובן מודעים לבעייתיות, ולזכותם ייאמר כי ננקטים מהלכים: חלקם קיימים כעת (הרחבת שעות הפעילות והיכולת להזמין תור מראש), וחלקם פועלים חלקית כבר עכשיו ויורחבו בעתיד - והכוונה היא למרכזי חלוקה נוספים ולעמדות חלוקה מחוץ לסניפי הדואר.

גם האתרים המוכרים מצדם מנסים למצוא פתרונות - המיזם BoxIt המוצלח מאפשר איסוף עצמאי מעמדות הפזורות ברחבי הארץ, ודמי המשלוח סבירים.

לאחרונה הצהירה רשת ביג כי בשנה הבאה היא מתעתדת להיכנס לעולם המקוון באמצעות קניון וירטואלי. בחברה סיפרו כי הם מפתחים רחפן לפיזור חבילות - מהלך שעליו הכריזה אמזון זה מכבר. וכך, אם לא התמזל מזלכם, ומשה הדוור מביא לכם את החבילות שאתם רוכשים מסניף הדואר עד הבית (כמוני) - תצטרכו להיות יצירתיים או סבלניים בכל הנושא של איסוף החבילה.

ובדיוק בנקודה הזו - של הייאוש מהצורך ללכת לאסוף את החבילה מהדואר - מנסה לפתור סטארט-אפ חדש המכונה Mego שפועל באמצעות אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד. המיזם מציע להביא עבורכם את החבילה מהדואר בזמן ולמקום שאתם תקבעו.

השירות הזה עולה 19 שקל לחבילה ועוד 5 שקלים לכל חבילה נוספת (שנאספת באותו מעמד).

בבסיס המודל העסקי הרעיון הוא כמויות גדולות - ובשוק שמגלגל בישראל בלבד כ-10 מיליארד שקל ובעולם כולו 1.6 טריליון דולר - הפוטנציאל, כפי שמזהים יוזמי החברה, הוא גדול.

האם כדאי להשקיע עוד כ-20 שקל במחיר הקנייה לשם הנוחות? השיקול צריך לכלול את מחיר החבילה: ככל ששילמתם יותר, התוספת עשויה להיות זניחה יותר - ואולם יש לקחת בחשבון גם את מחיר המשלוח עד לדואר. באתר BUY2, למשל, בקניית סט חולצות ב-100 שקל, מצאנו כי מחיר המשלוח בדואר רשום הוא 21 שקל - ואם נוסיף את שירות Mego, מחיר המוצר עלה ב-40%.

בקרב חלק מהאתרים המשלוח בדואר הוא חינמי, וכאן תוספת של 19 שקל לשירות עשויה להתברר כסבירה בהחלט ביחס לתמורה של הבאת החבילה אליכם.

אלא שיש אתרים, ובעיקר בתחום האופנה, שבהם מודעים לחסם המשלוח, וחלקם יוצאים במבצעים מפתים שגם בחברת Mego יצטרכו להתמודד עמם: בימים אלה, למשל, מציע אתר adikastyle משלוח ב-5 שקלים באמצעות שליח - ומשלוח אקספרס בשעתיים ב-25 שקל (בהזמנות מעל 60 שקל).

אתם קובעים מתי השליח מגיע

ב-Styleriver השילוח חינם בקנייה של מעל 200 שקל, ובמשלוח בסכום נמוך מכך שילוח באמצעות שליח יעלה 24 שקל.

דרך BoxIt המחיר הוא 18 שקל, בדואר רשום המחיר הוא 15 שקל - ובתוספת לדמי השירות של Mego, סך השילוח דרך הדואר ושירות הבאתו עד אליכם יעמוד על 34 שקל - יותר מאשר שליח.

היתרון של Mego במקרה הזה הוא שאתם תקבעו מתי השליח יגיע, ולא תצטרכו להתייבש בטווח שעות שמציבות מרבית חברות המשלוחים.

בשלב זה השירות של Mego פועל באזור תל-אביב, הרצליה, רמת-השרון, כפר-סבא, רעננה, פתח-תקווה, חולון, רמת-גן וגבעתיים, והכוונה היא להתרחב לאזורים נוספים. בעתיד אף ניתן יהיה לעקוב אחר מיקומו של השליח על גבי מפה דרך הסלולרי. עוד נציין כי החברה מספקת ביטוח לחבילה.

הפעלת השירות פשוטה למדי, והיא נעשית דרך אפליקציה חינמית וידידותית: בעת ביצוע ההזמנה באתרי קניות בארץ או בעולם מוסיפים אם שם החברה, "Mego LTD", ליד שם המשפחה שלכם. כשמקבלים התראה מהדואר, משגרים אותה לחברה דרך האפליקציה. בשלב הבא החבילה תגיע למקום ובזמן שייקבע - ובטווח של שעתיים מרגע קבלת ההודעה.

מי שעומד מאחורי המיזם הם רועי ינאי, המשמש כמנכ"ל; בן אייכל, המשמש כסמנכ"ל אופרציה; ועומר ראמי, סמנכ"ל הפיתוח. השלושה הם בוגרי תוכנית זל במרכז הבינתחומי בהרצליה, כאשר אחד המנטורים שלהם בתוכנית - היזם אורי לוין, שבין היתר עומד מאחורי waze - הוא המשקיע הראשון במיזם. השקעה נוספת קיבלה החברה מקרן סם זל.

לדברי ינאי, "זיהינו כשל שוק, כששירותי השילוח השונים - בארץ ובעולם - משרתים את השולח בלבד ונבחרים על-ידו בהתאם לשיקולים שלו, בשעה שצורכי המזמין נזנחים בצד. Mego הופכת את הסיטואציה ושמה את מזמין המשלוח במרכז. אנחנו משיקים את הפעילות בישראל, ובהמשך Mego מתכננת לפעול בעולם בכל מקום שבו נזהה בעיה עם מאפיינים דומים".