שריפות בצפון: שמורת תל דן פונתה, שישה מטוסי כיבוי הוזנקו


השמורה פונתה ממבקרים עקב שריפה שפרצה בחורש סמוך ■ בדליקה שפרצה באזור כפר נין שליד עפולה פועלים 17 צוותי כיבוי ושישה מטוסים להשתלטות על הלהבות, שכילו עד כה מאות דונמים ומתפשטות עקב הרוחות והשרב

שריפה בכרמל / צילום: בן יוסטר
שריפה בכרמל / צילום: בן יוסטר

17 צוותי כיבוי אש ושישה מטוסי כיבוי פועלים (שבת) כדי להשתלט על שריפה שפרצה באזור כפר נין שליד עפולה. הלהבות שפרצו במקום התפשטו בשל השרב הכבד והרוחות העזות שפקדו את האזור. תחילה היה קיים חשש כי האש תגיע לבתי היישוב, אך זמן מה לאחר מכן הצליחו כוחות כיבוי למנוע את ההתפשטות, והחלו לפעול למניעת הגעת הלהבות לבסיס צבאי סמוך. לא דווח על נפגעים באירוע, אך על פי הערכות האש כילתה כ-500 דונמים של יער.

מוקד שריפה נוסף פרץ ביער בית קשת, שם כילתה האש עד כה מאות דונמים של שטח חקלאי וקוצים ועשרות עצי אלון. עם זאת, צוותי כיבוי הצליחו להשיג שליטה חלקית על האש וחוקרי שריפות נמצאים במקום כדי לבדוק מה גרם לדליקה.

שריפה נוספת פרצה בשמורת תל דן שבצפון, ובעקבותיה פונתה השמורה ממטיילים ונסגרה למבקרים. כוחות כיבוי הגיעו למקום על מנת להשתלט על האש והמשטרה חסמה את כביש הגישה לשמורה.

מוקדם יותר פרצו שתי שריפות מדרום לבסיס האימונים הפיקודי לכיש ובאזור היישוב נטע, הסמוכים לקריית גת. בעקבות השריפה נסגר כביש 358 לתנועה ובמקום פעלו צוותי כיבוי עד להשתלטות על הלהבות.

החום הכבד השורר ברחבי הארץ מקשה על מאמצי הכיבוי. בחלק מאזורי הארץ הטמפרטורות החזויות להיום היו גבוהות מ-40 מעלות, ומחר צפוי מזג האוויר להמשיך ולהיות חם מהרגיל אך עם ירידה קלה בטמפרטורות. השרב יישבר ביום שני, אז יחזרו הטמפרטורות לממוצע העונתי.