שותפויות "לוויתן" מתעקשות: "אין שינוי בכמות הגז במאגר"

השותפות פרסמו הודעה לבורסה הסותרת את הערכת משרד האנרגיה, שלפיה כמות הגז במאגר נמוכה ב-20% מהצפוי

מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס
מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס

שותפויות קידוח "לוויתן" - דלק קידוחים , אבנר  ורציו , לא מקבלות את הקביעה של משרד האנרגיה לפיה כמות הגז במאגר נמוך ב-20% מההערכות המוקדמות. השותפויות הודיעו היום (א') לבורסה כי "לא חל שינוי בהערכת המשאבים של הגז הטבעי והקונדנסט במאגן לוויתן, אשר באומדן הטוב ביותר עדיין מוערך בהיקף של 21.9 טריליון רגל מעוקב". 

השותפות נאחזות בדוח המשאבים שהוכן להן ע"י חברת NSAI ומציינות כי הדוח התבצע על-פי כללי המערכת לניהול משאבי פטרוליום (PRMS-SPE) ובהתאם לקבוע בתקנות ניירות ערך.

ייתכן כי השותפות מנסות להרגיע בהודעה לבורסה את המשקיעים ביחידות ההשתתפות שלהן עוד לפני פתיחת המסחר היום. הודעת משרד האנרגיה, כזכור, פורסמה ביום ה' לאחר סגירת שבוע המסחר. השותפות מבקשות להדגיש כי "NSAI היא חברה בלתי תלויה המתמחה בתחום הערכת המשאבים בעולם והמובילה ברשימת מעריכי המשאבים לחברות האנרגיה הנסחרות בארה"ב לצורך פרסומם לציבור".

כאמור, ביום חמישי האחרון בערב משרד האנרגיה הוציא הודעה שאישרה את חשיפת "גלובס", לפיה כמות הגז במאגר לוויתן נמוכה כאמור ב-20% מכפי שהעריכו השותפות. ההערכה הזו נשענת על מממצאים של חברת הייעוץ הבינלאומית RPS ששכר משרד האנרגיה, שקבעו כי יש במאגר לוויתן עד 17.6 TCF גז טבעי, ולא 21.9 כפי שטוענות השותפות.