האקרים פרצו לחשבון של מארק צוקרברג בטוויטר

ההאקרים, המכונים OurMine Team, פרצו גם לחשבונות של צוקרברג באינסטגרם ובפינטרסט

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

בניגוד למה שאתם חושבים, מארק צוקרברג אינו אלא בן אנוש רגיל. זה נכון שהוא מנהל את פייסבוק, ושיש לו המון השפעה על החיים המקוונים שלכם - אם אתם באמת משתמשים רק בפייסבוק כדי לראות מה עושים החברים שלכם. זה נכון שהוא שווה עשרות מיליארדים. וזה נכון שהוא לובש את אותו סוג של בגדים כל הזמן.

זה גם נכון שלמרות כל זה פורצים לחשבונות שלו כמו לחשבונות של כל אחד אחר כשהוא לא משתמש בסיסמאות בטיחות חזקות (או באמצעים אחרים כמו אימות כפול שמסייע לסכל את מאמציהם של תוקפים).

על-פי דיווחים, קבוצת ההאקרים OurMine Team נטלה אחריות לפריצה לחשבונות הטוויטר והפינטרסט של צוקרברג בסוף השבוע האחרון. קרוב לוודאי שצוקרברג אינו משתמש הרבה בשניהם בגלל - אתם יודעים - פייסבוק וכאלה. אבל בכל זאת, ניתן היה לצפות שהוא (או עוזריו) ישתמשו באמצעי ביטחון הדוקים יותר כדי למנוע מכל מי שיש לו סיסמה להיכנס לחשבונות שלו.

בציוץ שהועלה מאחד החשבונות של צוקרברג - וקרוב לוודאי לא הועלה בידי צוקרברג עצמו, מכיוון שהוא לא צייץ מאז 2012 - טוענים התוקפים כי הסיסמה של צוקרברג הייתה אחת מיותר מ-100 מיליון סיסמאות שהשיג האקר שתקף את לינקדאין ב-2012.

כפי שדיווח קודם לכן Motherboard, היו שמות המשתמש וסיסמאות אלה קלים לכאורה לפענוח מבחינת ההאקרים.

בחודש מאי השנה אישרה לינקדאין בבלוג פוסט כי הפריצה - שעל-פי הערכה מוקדמת חשפה רק כמה מיליון חשבונות וסיסמאות - הייתה בקנה-מידה רחב הרבה יותר. מאז הפריצה מבטלת החברה סיסמאות אלה ומודיעה למשתמשים שנפגעו. ייתכן כי צוקרברג פשוט לא בדק את הדואר הנכנס שלו לאחרונה.

הוכחה נוספת

מהציוץ - שלא היה של צוקרברג - בטיימליין שלו עולה כי הסיסמה של מנכ"ל פייסבוק הייתה פשוט dadada. הציוץ גם הציע לכל הקוראים פשוט לשלוח מסר ישירות לחשבון כדי לצפות בהוכחה נוספת לכך שהחשבון אכן נפרץ.

בן הול מ-Ocelot Uproar דיווח גם כי במסר שהועלה לפינטרסט נאמר כי חשבונו של צוקרברג נפרץ שוב בידי OurMine Team, שקרוב לוודאי השתמשה באותה סיסמה מודלפת או בסיסמה אחרת לכתובת אימייל כלשהי שבה השתמש צוקרברג להשגת גישה לשירות.

כפי שמציין VentureBeat, טוויטר הזדרזה להשעות את חשבונו של צוקרברג. החשבון כבר חזר לפעול, והציוץ האמור נמחק ממנו. אנחנו יכולים רק להניח כי הסיסמה שונתה, וכי באופן אידיאלי ננקטו יותר אמצעי ביטחון להגנה על החשבון. חשבון הפינטרסט של צוקרברג טוהר גם הוא מכל ההודעות שהעלו גולשים אחרים.

"היי @finkd השגנו גישה לטוויטר ואינסטגרם ופינטרסט שלך, אנחנו רק בודקים את הביטחון שלך. שלח לנו מסר ישיר בבקשה" - כך נאמר בציוץ שנמצא בפיד הטוויטר של OurMine הבוקר. החשבון כבר הושעה.