דיווח: סורוס חוזר למסחר פעיל; כך הוא מתכונן ל"יום הדין"

למרות שהוא מתקרב לגיל 90 וכבר פרש ממסחר פעיל בשוק, ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי אחד ממנהלי קרנות הגידור המוצלחים בהיסטוריה החליט לחזור למשחק ■ איזה נכס הוא רכש כדי להתגונן מפני מפולת בשוק?

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

למרות שהוא מתקרב לגיל 90, המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס חוזר לפעילות המסחר. כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל".

סורוס, שנחשב לאחד ממנהלי קרנות הגידור המצליחים ביותר בכל הזמנים החליט לפני מספר שנים לפרוש ממסחר פעיל, למרות שהמשיך לקחת חלק באסטרטגיות ובקבלת ההחלטות של קרן הגידור שבבעלותו, Soros Fund Management, שמנהלת הון בהיקף של יותר מ-30 מיליארד דולר.

לאחרונה סורוס הצהיר על שורה של הצהרות "דוביות" ולפי דיווחים שונים קרן הגידור שבבעלותו צמצמה את החשיפה לשוק המניות האמריקאי ונכנסה ל"מקלט" כאשר רכשה זהב בהיקפים גבוהים מתוך ציפייה לגל ירידות גדול בשוק.

סורוס הביע דאגה מההאטה בסין ומוקדם יותר השנה קרא למשקיעים להמר נגד היואן מתוך ציפייה שהממשל הסיני יפעל להחליש את המטבע המקומי. ההצהרות של סורוס הרגיזו מאוד את הממשל הסיני שהזהיר את "סוחרי השורט המרושעים" וטען כי הם יפסידו הרבה כסף אם יהמרו נגד הכלכלה הסינית.

סורוס מודאג בנוסף ממשבר המהגרים באירופה, מהאפשרות שבריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי ומהמשך המדיניות המוניטרית המרסנת של הפד. לכן, הוא מעדיף להתגונן באמצעות רכישת זהב, שנחשב למקלט מפני זעזועים כלכליים.