אחרי צניחה של 37%: אטיוניטי מאמצת מנגנון "גלולת רעל"

דירקטוריון החברה אימץ תוכנית במטרה להבטיח "כי כל בעלי מניותיה של אטיוניטי יטופלו באופן הוגן ונאות במקרה של ניסיון להשתלטות על החברה, ולעודד כל רוכש פוטנציאלי לשאת ולתת עם הדירקטוריון"

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

אחרי ירידה של 37% במחיר המניה בשנה החולפת, בחברת התוכנה אטיוניטי מאמצים מנגנון "גלולת רעל", או כפי שבחברה מגדירים זאת - תוכנית הטבה לבעלי מניות.

אטיוניטי מכפר סבא מספקת פתרונות לגישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים, ונסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק בשווי 143 מיליון דולר.

דירקטוריון החברה אימץ תוכנית במטרה להבטיח "כי כל בעלי מניותיה של אטיוניטי יטופלו באופן הוגן ונאות במקרה של ניסיון להשתלטות על החברה, ולעודד כל רוכש פוטנציאלי לשאת ולתת עם הדירקטוריון".

עוד ציינה החברה, כי התוכנית לא אומצה כמענה לניסיון השתלטות ספציפי.

התוכנית תהיה בתוקף למשך שנה אחת, ובמסגרתה לבעלי המניות תינתן זכות (אחת ביחס לכל מניה), שניתן יהיה לממש אך ורק אם יחיד או קבוצה יהפכו ל"רוכש" - על-ידי רכישת החזקה של 11% ומעלה ממניות אטיוניטי - או שתוצע הצעת רכש שבמידה ותושלם תביא לתוצאה כזו. במקרה זה, מחזיקי הזכויות, למעט הרוכש, יהיו זכאים לרכוש מניות אטיוניטי בחצי ממחיר השוק.

"להגן על בעלי המניות"

"הדירקטוריון אימץ את התוכנית על מנת להגן על אינטרסים של בעלי המניות", מסר שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל החברה (שבעצמו מחזיק ב-9.4% ממניות אטיוניטי).

"התוכנית אינה מונעת מהדירקטוריון לבחון או לקבל הצעת רכש, ככל שהדירקטוריון מאמין שהדבר הנו בהתאם לטובת החברה ובעלי מניותיה.

"התוכנית עוצבה על מנת להגן מפני עסקאות חד-צדדיות בשווי שאינו משקף את מלוא ערך החברה, הצעות רכש חלקיות ובלתי נאותות וטקטיקות בעייתיות אחרות", הוסיף אלון.