ירידות שערים בסיום המסחר באירופה; הניקיי היפני נפל 3.5%

בורסת שנחאי ירדה 3.2% ■ ירידות שערים גם בחוזים על מדדי וול סטריט ■ חוסר ודאות בנוגע למשאל העם בבריטניה ■ אנליסטים: "יש יותר מדי אירועים משמעותיים בדרך על מנת לזמן נפילות"

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה התנהל היום (ב') בירידות שערים, וזאת בהמשך למגמה שלילית מובהקת שחתמה את בורסות אסיה וירידות שערים בסיום המסחר בוול סטריט ביום ו' האחרון. באסיה מדד הניקיי בלט לשלילה עם ירידה של 3.5%, וזאת בעיקר על רקע התחזקות הין היפני שלוחצת על מחירי המניות.

 

המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים בדריכות לשלושה אירועים מרכזיים: החלטת הריבית בארה"ב וביפן - שניהם יתרחשו ביום רביעי השבוע ומשאל העם בבריטניה שיקבע האם הממלכה תעזוב את האיחוד האירופי שיתקיים בשבוע הבא.   

ובינתיים החוזים העתידיים בשוק הריביות מצביעים על הסתברות של 2% בלבד שהפד יעלה את הריבית כבר החודש, וזאת לאחר שהתפרסמו נתוני תעסוקה חלשים לחודש למאי. כעת ההערכה הגוברת בשוק היא שהריבית תעלה רק בחודש ספטמבר. 

אירוע נוסף המגביר מתח בשווקים הוא משאל העם בבריטניה החודש האם לעזוב את האיחוד האירופי. על פי סקרים אחרונים, קיים רוב גדול התומך בעזיבה. על פי כלכלנים ואנליסטים, הצבעה חיובית על עזיבה תוביל לטלטלה עזה בשווקים הפיננסיים. "כולם מפחדים. יש יותר מדי אירועים משמעותיים בדרך על מנת לזמן נפילות", ציינו הבוקר ב-Toyo Securities.

גם הבנק המרכזי היפני צפוי להיפגש השבוע, ו-27.5% מהכלכלנים מעריכים כי הבנק יפעל ויזרים עוד צעדי עידוד כבר השבוע. עם זאת, רוב של 55% מעריכים כי התערבות כזו צפויה רק לקראת סוף החודש הבא.

"השווקים שונאים חוסר ודאות. רוב שחקני השוק מעריכים כי בריטניה תישאר בסופו של דבר באיחוד האירופי, אך הסקרים האחרונים משאירים עננה של אי ודאות", ציינו ב-Okasan Securities.

גם ירידות במחירי הנפט מהבוקר מעיבות על הבורסות ברחבי העולם. מחיר הברנט יורד בכמעט אחוז וה-WTI ב-1.1%. 

מניית איזיג'ט   נסחרה בירידות לאחר שדווח בעיתון הסאנדיי טלגרף שהחברה שוקלת להקים עסק נפרד באירופה, אם בריטניה תחליט להתנתק מגוש האירו. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]