נעילה שלילית בוול סטריט; ה-VIX בשיא של 3 חודשים

ירידות שערים באירופה ובתל אביב ■ נעילה שלילית באסיה; הניקיי היפני צנח ב-3.5% ■ על פי הסקרים האחרונים, קיים רוב גדול התומך בעזיבת בריטניה את גוש האירו ■ יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות: הסיכון בשווקים עולה ובעיקר בענף הבנקאות - המשקיעים רצים לאג"ח הממשלתי

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

מסחר תנודתי נרשם היום (ב') בוול סטריט ולאחר שהירידות שנרשמו בפתיחה נמחקו, השוק חזר לרדת, ירידות שנשמרו עד לסיום המסחר. את הירידות הובילה מייקרוסופט. ברקע ירידות שערים בבורסות אירופה, אסיה ותל אביב. ביום ו' האחרון ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים.

 

לוח המאקרו היה ריק היום, והמשקיעים בעולם עודם ממתינים לשלושה אירועים מרכזיים: החלטות הריבית בארה"ב וביפן - שתיהן יתרחשו ביום רביעי הקרוב - ומשאל העם בבריטניה שיתקיים בשבוע הבא וייקבע האם הממלכה תעזוב את האיחוד האירופאי.

אלה האירועים שירעידו את השווקים בשבועות הקרובים

החוזים העתידיים בשוק הריביות מצביעים על הסתברות של 2% בלבד שהפד יעלה את הריבית כבר החודש, לאחר שהתפרסמו נתוני תעסוקה חלשים לחודש למאי. כעת ההערכה הגוברת בשוק היא שהריבית תעלה רק בחודש ספטמבר.

גם הבנק המרכזי היפני צפוי להיפגש השבוע, ו-27.5% מהכלכלנים מעריכים כי הבנק יפעל ויזרים עוד צעדי עידוד כבר השבוע. עם זאת, רוב של 55% מעריכים כי התערבות כזו צפויה רק לקראת סוף החודש הבא.

משאל העם בבריטניה יתקיים ב-23 ביוני ועל פי הסקרים האחרונים, קיים רוב גדול התומך בעזיבה. לדברי כלכלנים ואנליסטים, הצבעה חיובית על עזיבה תוביל לטלטלה עזה בשווקים הפיננסיים. "כולם מפחדים. יש יותר מדי אירועים משמעותיים בדרך על מנת לזמן נפילות", ציינו הבוקר ב-Toyo Securities.

כרגע נראה שאין מה שימשוך את השווקים כלפי מעלה ורמות הסיכון עולות. מדד ויקס שמשקף את רמות הסיכון שמייחסים המשקיעים לשווקים נמצא היום ברמת שיא של שלושה חודשים והאג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ממשיך לעלות כשהתשואות יורדות ב-2 נקודות.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, אומר כי שהנתונים החלשים בארה"ב ובעולם בכלל, העלאת ריבית בארה"ב כנראה תידחה לסוף השנה או אפילו לשנה הבאה, דבר שמדליק נורות אדומות לגבי רווחיות ענף הבנקאות האמריקאי ולכן הסיכון בענפים אלה גדל. "החשש מהאטה מחלחל לתשואות האג"חים וניתן לראות ירידה משמעותית בתשואות הן בארה"ב והן באירופה, דבר שמגדיל את החשש מהשקעה בשוק המניות. דבר נוסף שמעיב על שוק המניות הוא ההצבעה בבריטניה על העתיד שלה באיחוד - זה גורם לעלייה בחוסר הוודאות בשוק ואנחנו רואים את זה בויקס שעולה לשיא של שלושה חודשים.

ניתן לראות שבפערי התשואות שבין האג"ח הממשלתי הגרמני לאמריקאי המקביל, המוסדיים מעדיפים את האמריקאי"

 

שר האוצר של ארה"ב מזהיר: ברקזיט יכול להזיק לכלכלה העולמית

"השווקים שונאים חוסר ודאות. רוב שחקני השוק מעריכים כי בריטניה תישאר בסופו של דבר באיחוד האירופי, אך הסקרים האחרונים משאירים עננה של אי ודאות", ציינו ב-Okasan Securities.

נוסף על כך, ניכרות ירידות גם במחירי הנפט . מחיר הברנט ירד בכמעט אחוז וה-WTI ירד בכ-1.1%.

גם הטבח שאירע אתמול באורלנדו, ובו נהרגו 50 אנשים, צפוי להכביד על השוקים בארה"ב היום.

מניות הרשת החברתית העסקית לינקדאין  מזנקות בפתיחת המסחר לאחר שמיקרוסופט  הודיעה היום כי תרכוש את רשת הצעות העבודה לפי שווי חברה של 26.2 מיליארד דולר. העסקה תתבצע כולה במזומן, לפי מחיר 196 דולר למניית לינקדאין. במקביל הודיעה חברת דירוג האשראי מודיס על בחינה מחדש של דירוג מייקרוסופט בעקבות הרכישה, הודעה שלא תרמה להרגעת המשקיעים במניה.

וריפון  המשיכה לרכז עניין לאחר שמניית החברה צנחה בימים האחרונים בכ-30% אחרי שהיא דיווחה על הכנסות ועל רווחים נמוכים מהצפוי ברבעון והורידה את תחזית הרווח השנתי שלה ל-1.85 דולר למנייה.

טבע  הודיעה היום כי היא תקפיא באופן יזום מכירות, שיווק והפצה של התכשיר ZECUITY לאחר שהחברה קיבלה דיווחים על תגובות עוריות אשר תוארו ככוויות וכצלקות בקרב מטופלים שהשתמשו בתכשיר. בהתאם להליך השעיית השיווק, החברה פתחה בהליך החזרה של המוצר מבתי המרקחת. ביום שישי הודיעה החברה כי זכתה במשפט על מספר פטנטים למוצר שאחראי על 10% מהכנסותיה.

אפל  קיימה הערב כנס מפתחים במסגרתו הודיעה החברה שהיא פותחת את סירי ושירות ההודעות שלה למפתחים - שינוי משמעותי עבור החברה השמרנית.