טבע מקפיאה את מכירת Zecuity בארה"ב על רקע חשד לכוויות

כבר לפני כמה ימים עדכנה רשות המזון והתרופות של ארה"ב על בחינת הנושא ■ טבע פתחה בהליך החזרה של המוצר ברמת בתי המרקחת והפיצה מכתב לרופאים המטפלים

טבע מקפיאה את מכירות המדבקה Zecuity בארה"ב, על רקע דיווחים שקיבלה ולפיהם המדבקה, המיועדת לטיפול במיגרנות, גורמת לכוויות וצלקות. כבר לפני כמה ימים עדכנה רשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) על בחינת הנושא, וכיום טבע מודיעה על הקפאת המכירות, השיווק וההפצה של המדבקה ועל המשך עבודה בשיתוף פעולה עם ה-FDA. טבע פתחה בהליך החזרה של המוצר ברמת בתי המרקחת והפיצה מכתב לרופאים המטפלים.

המדבקה הגיעה לטבע כחלק מרכישת NuPathe בשנת 2014, תמורת סכום של 163 מיליון דולר במזומן (והסכמה לשלם סכום נוסף של 130 מיליון דולר בכפוף לעמידה ביעדים). המדבקה נחשבת לאחת מהתרופות המקוריות של טבע בתחום מערכת העצבים המרכזית, ולפחות בשלב זה היא אינה אחת מהתרופות הבולטות בפורטפוליו מבחינת מכירות.

"בטבע, טובת המטופלים המשתמשים במוצרינו הינה תמיד העדיפות הראשונה. בהתאם למחויבותנו העמוקה לבטיחות המטופלים, אנו נשעה באופן יזום את שיווק המוצר בעת שאנו ממשיכים לבדוק את מקור התגובות העוריות הללו," אמר ד"ר רוב קורמנס, נשיא ומנכ"ל קבוצת תרופות המקור הגלובלית של טבע. "אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FDA כדי להגיע לפתרון שאלות פתוחות".