סלקום תיקנס ב-1.5 מ' ש': לא הציגה ללקוחות פירוט חריגות

הקנס - בעקבות תלונות כי סלקום לא פרסמה תעריפים עבור תוכניות "הכול כלול" ולא הדגישה את התעריף עבור החריגות מהן ■ סלקום: נערער

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

משרד התקשורת הודיע היום (ג') על הטלת קנס על חברת סלקום בסכום של 1.52 מיליון שקל. הקנס יוטל על החברה בגין הפרת הוראות הרישיון לעניין חובתה לפרט בהסכם ההתקשרות עם המנוי את כל התעריפים שעל-פיהם המנוי יחויב.

לדברי המשרד, ההוראות קובעות כי בכל הסכם התקשרות עם המנוי, ובפרט בעמוד הראשון להסכם ההתקשרות, יופיעו עיקרי פרטי התוכנית וכל התעריפים שעל-פיהם הוא יחויב. 

מהודעת המשרד ניתן להבין כי הקנס הוטל בעקבות תלונות שנמצאו נכונות, על כך שסלקום לא פרסמה תעריפים עבור תוכניות "הכול כלול" ולא הדגישה את התעריף עבור החריגות מהן.

בתוכניות "הכול כלול" נוקטות חברות הסלולר שיטה של שימוש סביר או הוגן, כלומר התוכנית איננה באמת ללא הגבלה, ובשלב מסוים, בעת הפרזה בשימוש או כאשר מדובר בשימוש שהוא ככל הנראה מסחרי, גובה החברה תשלום עבור השימוש החריג לאחר שהודיעה על כך למשתמש.

לדברי המשרד, התעריף בגין החריגה לא הוצג למנויים במסגרת עמוד עיקרי פרטי התוכנית בהסכם ההתקשרות. על החברה להציג תעריף זה, לרבות קביעת רף מספרי ברור ל"שימוש הוגן וסביר", בטבלה בעמוד הראשי של הסכם ההתקשרות.

מסלקום נמסר כי החברה צפויה להגיש ערעור.