27% מבעלי דירות להשכרה במרכז ובשרון לא שילמו מס

הבדיקה כללה כ-50 בעלי דירות ■ המידע על הדירות נאסף ממשרדי תיווך ומהאתרים AIRBNB ו-BOOKING ■ רשות המסים: בשנה הקרובה יושם דגש על ביקורות בענף ■ מדריך מס על השכרת דירה

רשות המסים ממשיכה לרשת את שוק הנדל"ן והשכירות בישראל ולחשוף מעלימי מס בתחום, בין היתר באמצעות שאיבת מידע בנוגע להשכרת דירות מאתרי אינטרנט. במסגרת מבצע רחב-היקף שערכה הרשות בשבוע האחרון בשוק השכירות, זומנו לביקורת כ-50 בעלי דירות, המשכירים את דירותיהם לטווח קצר וארוך באזור המרכז והשרון, חלקן אף במלונות דירות ידועים, ונמצא כי כ-27% מהם לא דיווחו על הכנסותיהם משכירות בהיקף של עשרות אלפי שקלים כל אחד ולא שילמו מסים. 

למבצע קדמה פעילות מודיעים של רשות המסים, כאשר את עיקר המידע שאבו אנשי הרשות מאתרים של מתווכים באינטרנט. אנשי היחידה לניהול ספרים ברשות המסים אספו מידע לגבי משכירים לטווח ארוך ממשרדי תיווך ולגבי משכירים לטווח קצר מאתרי אינטרנט מוכרים כגון AIRBNB וBOOKING. 

בביקורות נמצא, בין היתר, כי בעל דירה בבת-ים, המשכיר את דירתו לטווח קצר, לא דיווח על הכנסה שנתית בסך 157,000 שקל; בעלים של 5 קראוונים, המושכרים באחד מיישובי השרון בסך של 2,300 שקל לקראוון לחודש, לא דיווח על הכנסותיו אלה; ובעלים של שתי דירות בתל-אביב, המשכיר אותן בעלות של 12,500 שקל לחודש, לא דיווח אף הוא על הכנסותיו. 

בנוסף, נמצאו מקרים בהם בעלי הדירות המשכירים אותן לטווח ארוך לא דיווחו על הכנסות הנעות בין 6,500 שקל ל-11,500 שקל לחודש. 

רשות המסים משגרת היום (ד') אזהרה לבעלי דירות שלא מדווחים על דירותיהם, כאשר היא מודיעה כי היחידה לניהול ספרים ברשות צפויה לערוך פעימה נוספת של ביקורות באזור צפויה לקראת סוף חודש יוני, אליה זומנו כ-60 בעלי דירות נוספים; וכי בשנה הקרובה יושם דגש מיוחד על ביקורות בענף. "הביקורות בשלב הראשון מתרכזות באזור המרכז והשרון ועתידות להתרחב ולהתפרס על פני כל הארץ", נכתב בהודעת הרשות.

הביקורות הללו מהוות המשך לחקירה מקיפה בענף שנערכה לפני כשנה לערך, במסגרתה נחקרו עשרות בעלי דירות מכל רחבי הארץ המשכירים את דירותיהם, ובניגוד לחוק לא מדווחים לרשות המסים על הכנסותיהם משכר דירה.